Frank Boeijen Groep - Dans in Slow-Motion (1988)

Label: Ariola

1. Hoe Verschrikkelijk Ik Ben (5:49)
  2. Heimwee (5:27)
  3. Het Wonder van Jou (5:52)
  4. Ik Mis Je (4:12)
  5. Ercolano (4:10)
  6. 1.51 * (1:46)
  7. De Wereld (4:52)
  8. Dans in Slow Motion (4:33)
  9. Voor Jou Alleen (3:42)
  10. Picadilly Circus (3:51)
  11. Wolven in de Nacht (5:23)
flebbie
Hoe verschrikkelijk Ik Ben, De Wereld en Wolven In De Nacht zijn prachtnummers zoals alleen Frank die kan maken, vol emotie, melancholie en weemoed. Wat betreft de overige nummers.. daar kan ik kort over zijn.. ik geef mijn portie liever aan Fikkie.

avatar van Aion
Flebbie noemt precies de drie nummers die deze plaat de moeite waard maken. 'Hoe verschrikkelijk ik ben' raakt me nog altijd in al z'n eenvoud.

Elvis Presley
Persoonlijk vind ik dat je dan "Heimwee" en "Voor jou alleen" tekort doet.

Geweldigenoten
Sja dit is voor mij toch wel hét beste album van de groep! Stuk voor stuk ijzersterke songs met teksten die je inderdaad raakt tot de ziel. Als er dan toch een song uitgekozen moet worden als favoriet, kan dit niet anders zijn dan Wolven in de nacht. Op hun live-album wordt deze zo geweldig weergegeven, dat je er echt stil van raakt. Bij één van zijn solo-concerten heeft Frank deze eens gespeeld en ik zat met open mond te luisteren...

Top plaat.

Mooie opener met Hoe verschrikkelijk ik ben, rauwe emotie.
Daarna volgen 2 mooie nummers en dan komt een van de
beste van deze cd, namelijk ik mis je.
In al zijn eenvoud een prachtig nummer.
Ercelano en de wereld complementeren dit middenstuk prachtig.
Daarna volgt het slechtste nummer (dans in slow motion) waarna de plaat
gelijk weer oppakt met Voor jou alleen.
Piccadilly circus is mooi en de afsluiter Wolven in de Nacht is magistraal.

avatar van IntoMusic
Als er dan een ondergewaardeerd album van de FBG genoemd moet worden, dan is het deze wel. Werkelijk elk nummer is hier uitstekend te noemen. De titeltrack en Wolven in de nacht (wat een heerlijke opbouw) zijn toppers en vooral die laatste wordt op hun afsluitende live-dubbelaar zeer goed uitgevoerd op.

wolven in de nacht, heimwee en hoe verschrikkelijk ik ben, vind ik de mooiste nummers van de cd goede plaat maar toch minder dan utopia en zomer (die nog moet komen)

ichiman38
dit was mijn eerste cd die ik ooit het gekocht (ik hem helemaal grijs gedraaid) los daarvan
is het een hele goede cd de beste nummers zijn denk ik: Hoe Verschrikkelijk Ik Ben ,Heimwee en Voor Jou Alleen ik mis je vind ik het minste nummer van de cd

avatar van Twinpeaks
Beetje een lastige plaat om te beoordelen.Het begint met het prachtige Hoe Verschrikkelijk Ik Ben, maar daarna is het toch een beetje behelpen.Pas bij Voor Jou Alleen hoor ik weer een hoogtepunt en afsluiter Wolven In De Nacht is echt van de buitencategorie.Barslecht zijn de andere nummers nu ook weer niet ,maar Boeijen heeft de lat op dat moment zo hoog gelegd ,dat zelfs hij de voorgaande albums niet meer kan toppen.Ik voel ook weinig samenhang in de plaat en het oogt in allemaal wat te eenvoudig.Voor de drie prachtige eerdergenoemde nummers kom ik wel op een voldoende uit.3 sterren

Mooi album, wederom.

Ik.zie veel dezelfde titels voorbij komen als favoriet, maar ik vind 'ik mis je' erg mooi, heerlijk dramatisch. Een beetje in de stijl zoals henk Temming het zou maken.

avatar van RichardCorjanus
Dit was mijn eerste cd die ooit kocht. ik had deze plaat echt helemaal grijsgedraaid het is ook een goede plaat wel minder dan Utopia en Zomer.
de beste nummers vind ik: Heimwee en Wolven in Nacht is ook prachtig.

Ik vraag me af waarom dit album zo'n lage score heeft. Zwaar onderschat. Wolven in de Nacht is het beste nummer van Frank.

avatar van Roxy6
Frank heeft ontelbare goede nummers op zijn naam staan.

Toevallig heb ik vanmiddag voor het eerst sinds lange tijd De Ontmoeting weer een keer gedraaid, die titeltrack is ook nog steeds na al die vele jaren nog steeds geweldig!

Maar op bovenstaand album vind ik De Wereld het mooist!

Ik herinner me nog het Bevrijdingsfestival in Wageningen- in 2013. Frank begon de set toen met 'Wolven In De Nacht'. De band op het podium. Ger die zijn gitaar liet zingen. Frank met microfoon ergens backstage. Het lied stond centraal. Daarna nooit meer live gehoord. Een van zijn beste optredens ooit.

avatar van Robje1968
Vanaf het album "Contact" levert Frank Boeijen Groep een goed niveau albums af, met als uitschieter "Welkom in Utopia".

Dit album luistert heerlijk weg met als hoogtepunten: "Hoe Verschrikkelijk Ik Ben", "Ik mis je" en "Wolven in de Nacht".

Voor mij is Frank Boeijen Groep misschien wel één van de betere Nederlandstalige bands, die diverse hits kan combineren met mooie albums.

Wolven in de nacht heb ik als een van zijn weinige nummers nooit kunnen pruimen.
Het titelnummer, Heimwee en Ercolano vind ik dat weer geweldig, maar van Mis je krijg ik weer plaatsvervangende schaamte.
Kortom, voor ieder wat wils

avatar van gaucho
Pjottr schreef:
Kortom, voor ieder wat wils

Ik mis je vind ik op dit album ook een bescheiden uitglijder, vooral tekstueel. De drie andere nummers die jij noemt, vind ik ook de beste van dit album, maar eigenlijk in combinatie met Wolven in de nacht. Geweldig nummer, dat ook goed aansluit bij die andere drie. Kun je uitleggen wat je er 'verschrikkelijk' aan vindt?

Deze CD is een stuk minder bekend dan de meeste andere FBG-albums, maar ik vind 'm nauwelijks onderdoen voor de echte toppers. Onderschat album inderdaad, maar dat komt misschien mede doordat sommige nummers hun geheimen niet meteen prijsgeven. Je moet 'm echt wat vaker draaien om 'm goed op waarde te kunnen schatten.

avatar van Roxy6
Ook onderschat omdat de FBG tijdens de release van dut mooie album al over zijn hoogtepunt heen was. Hierna verscheen het laatste groepsalbum, Zomer Aan Het Einde Van De Twintigste Eeuw, ook heel mooi. Waarna Frank zijn solo fase inging.

Op dit album vind ik overigens De Wereld het beste nummer.

@Gaucho : ik kan het niet echt goed uitleggen, tekstueel zit het prima in elkaar, maar ik vind het bombastisch, ontzettend over top.
Geef mij maar Heimweeh of het schitterende Ercolano ( maar dat zal ingetwijfeld ook samenhangen met mijn voorliefde voor kwastjes )