A Brand - Hammerhead (2006)

Belgiƫ
Label: Super Belgium

1. Interrupt My High (3:13)
  2. Some Peace (3:18)
  3. 'Till Death (2:51)
  4. Beauty Booty Killerqueen (3:00)
  5. Hammerhead (3:55)
  6. Northpolesilver (3:25)
  7. Mutiny (3:57)
  8. Electric Electric (2:15)
  9. U-turn (3:01)
  10. A Perfect Habitat for Foxes (2:44)
  11. Tonight (10:54)
avatar van bonothecat
Dus zo ziet onze "Hammerhead" eruit

avatar van mathias
spuuglelijk

avatar van HammerHead
mathias schreef:
spuuglelijk

Gaan we schelden?

Electro_
Nu vraag ik me toch af waar je die hoes weg hebt, aangezien ik geen één fatsoenlijke kon vinden.

avatar van psychonaatje
Electro_ schreef:

Ik heb gegoogled en toen kwam ik bij www.juno.co.uk/artists/A+Brand[/url] uit

Electro_
Oja okee, ik kreeg plaatjes die niet groter waren dan 100x100 pixels ofzo. Ik vind die nummers echt heel fijn klinken. Geef het 3,5*

avatar van mathias
HammerHead schreef:

Gaan we schelden?

Haha niet te persoonlijk opnemen hé

Ik had me je trouwens nét iets anders voorgesteld

goede cd, en schoon tetten

goede cd, hammerhead is wel beste liedje op cd (bekent van afrekening)
belgian pride zou ik zegge

idd erg goed. Ik ruik meer

avatar van rrremberrrt
Live zijn ze zeker niet slecht... ze 'rocken' stevig door!

Goeie cd als je 't mij vraagt, met Hammerhead als absolute uitschieter! Doet mij soms een beetje denken aan QOSA qua stijl. Heb ze ook eens live aan 't werk gezien en ik kan niet wachten tot ik ze op werchter terug zie! A Brand lijkt mij een band met redelijk wat potentieel, ben benieuwd wat ze er in het buitenland van zullen maken...

Hammerhead, Interrupt my high, some peace and Killerqueen zen de toppers van dit album!

ze zijn fantastisch live maar die sfeer kunnen ze niet ombrengen naar cd , een 2* vanwege het sterkste nummer hammerhead.

avatar van timhardt
1,5
Live geweldig zou ik ze niet noemen, ze zorgen wel voor sfeer, maar een cd? Nee, als die er al zou komen, komt hij zeker 3 jaar te vroeg. Afblijven!

Live zeer sterk (pukkelpop was een feestje in een overvolle Wablief). Cd valt idd wat tegen.

avatar van Ploppesteksel
buite Mutiny heeft elk nummer mijn absolute aandacht als het gespeeld wordt met als uitschieters Hammerhead & A Perfect Habitat For Foxes.

EVANSHEWSON
Zag dit bandje live in DE LAATSTE SHOW op Vlaamse zender één;
Kocht impulsief dit plaatje in de hoop méér lekkers als HAMMERHEAD te ontdekken.
Misschien heb ik nog niet goed genoeg geluisterd, maar de "nieuwe dEUS" zoals ze her en der werden aangekondigd, zijn ze voor mij zeker (nog) niet.
Ik heb de plaat hooguit 3 keer gespeeld en gedacht "hmm" ik weet het niet.
En ik weet het nog steeds niet, misschien moet ik hem nog enkele draaibeurten gunnen, maar ik vrees dat het verschrikkelijk OVERROEPEN was... 2 sterren !

EVANSHEWSON schreef:
Zag dit bandje live in DE LAATSTE SHOW op Vlaamse zender één;
Ik heb de plaat hooguit 3 keer gespeeld en gedacht "hmm" ik weet het niet.

Deze band is dan ook absoluut niet de stijl van dEUS ..
De Hammerhead-versie van in de Laatste Show toen was heel erg vet, maar ik zou toch nog een paar keer luisteren, A Perfect Habitat for Foxes, Interrupt my High, Beauty Booty Killerqueen & Electric Electric & 'till Death zijn echt nog wel goede songs.

avatar van tvtje1
wle een paar goeie nummers maar de nieuwe dEUS zal ik ze zeker niet noeme

Leuke plaat. Niet te lang/vaak luisteren, blijft hij wel leuk. Het is niet geweldig, maar zeker wel leuk. 3*

avatar van sdr
sdr
Prove I'm wrooooong girl

avatar van Ploppesteksel
Is het niet 'Prove 'em wrong girl' ?

avatar van sdr
sdr
Ja, nu je het zegt, dat zou het inderdaad ook heel goed kunnen zijn .

avatar van ariedirk
wel aardige plaat, niet veel bijzonders. ik had er meer van verwacht na een aardig verrassend optreden een tijd geleden.
het lijkt alsof ze nog niet duidelijk hebben wat voor muziek ze willen maken en hoe serieus ze genomen willen worden.
ze zouden of wat serieuzere muziek moeten maken, of gewoon een er voor kiezen om pretmuziek te maken. ik vind dit een beetje ertussen in hangen.
In sommige nummers hoor ik grote kansen, maar worden niet benut.

avatar van KidChino8
Beste van de 2.
Ik hoop toch echt dat er dit jaar eindelijk een 3e aan zit te komen.
Hammerhead en tonight zijn echte uitschieters

avatar van tvtje1
22 augustus komt er een nieuwe plaat uit en deze zal 'judas' heten (denk ik)
en 'Time' is de eerste single ervan

hoop dat de nieuwe minstens even goed wordt al deze :d

avatar van Ploppesteksel
Met als single 'Time' geloof ik er niet echt in, maar ja..
A Brand blijft een leuke band, dus ik zal het wel checken.

avatar van Arno
Ik vind Time best wel een fijne single. Kan niet tippen aan Hammerhead, maar toch.

avatar van KidChino8
bwa niet hun sterkste nummer, zeker niet, dat 'Time'..

avatar van tvtje1
'Time' kan er nog mee door,en kan mij op sommige momenten wel boeien

Berichten verplaatst naar A Brand

avatar van LucM
A Brand is behoorlijk populair in België en dit album heb ik daarom beluisterd. Er zitten wel enkele redelijke nummers bij zoals "Some Peace" en "Hammerhead" maar de meeste nummers zijn het net niet voor mij. Het ontbreekt hier aan sfeer en uitstraling, de songs weten mij niet in vervoering te brengen, het klinkt vooral melodisch vrij vlak. Deze band kan wel spelen maar inventiviteit en gevoel voor melodie, daarin komen ze toch wat tekort.