Nothing - Guilty of Everything (2014)

Label: Relapse

1. Hymn to the Pillory (4:41)
  2. Dig (4:02)
  3. Bent Nail (2:57)
  4. Endlessly (4:13)
  5. Somersault (4:30)
  6. Get Well (4:32)
  7. Beat Around the Bush (4:05)
  8. B&E (5:18)
  9. Guilty of Everything (4:23)
avatar van Don Cappuccino
Hier zijn al twee tracks van te beluisteren (Dig en Bent Nail) en ik word er erg blij van. Paar jaren geleden had ik nooit gedacht dat Relapse Records aan de shoegaze zou gaan, maar ze tekenen na True Widow wel weer een fantastische band uit het subgenre. Bent Nail lijkt wel een opgefokte versie van de Silversun Pickups en Dig is gewoon heerlijk.

avatar van Don Cappuccino
Het album is inmiddels volledig te streamen (tijdelijk!) via NPR.

avatar van rolandobabel
Volgens mij gaat postpunk nooit uit de mode.... have a nice day, cheatahs en nu deze....

avatar van Don Cappuccino
Niet om te muggenziften, maar je bedoelt waarschijnlijk shoegaze. Mijn recensie van dit album komt waarschijnlijk volgende week online.

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van Guilty Of Everything op Zware Metalen.

De belangstelling voor shoegaze is sinds het terugkeren van My Bloody Valentine ontzettend groot en ook door Sunbather van Deafheaven kreeg het subgenre weer een flinke impuls mee. Bij Relapse Records werd vorig jaar True Widow getekend, een shoegaze-gerelateerde band, maar nu gaan ze er met Nothing echt helemaal voor. Bassist Nick Bassett zat in Deafheaven ten tijde van Roads To Judah en speelt ook in Whirr, zanger en gitarist Dominic Palermo speelde in diverse hardcore- en punkbands. Na de EP Downward Years To Come is het nu tijd voor Guilty Of Everything...

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Besteld, tevens E.P. toegevoegd stond er nog niet op. Shoegaze is terug idd, maar ook vooral in Japan check deze, of deze en natuurlijk deze ook.

avatar van robbizzel
Oef wat klinken die eerste 3 nummers heerlijk. Dig al meteen op repeat! Rest komt morgen wel

Linus Van Pelt
Saaie zoutloze shoegaze die zo glad en slijmerig is als een slak.

avatar van Zuurmatje
Ik hou van glad en slijmerig.

avatar van robbizzel
Zo glad en slijmerig vind ik het niet.

robbizzel schreef:
Zo glad en slijmerig vind ik het niet.

Ieder zijn ding maar ik ken slakken die minder glad zijn dan dit werkje.

Noem er eens 1.

avatar van Zuurmatje
whahahaha, fair enough. Geen zout op leggen!

avatar van Faalhaas
Lekkere postpunk/ shoegaze met een metalen randje. Klein minpuntje: veel nummers gaan veelbelovend van start maar weten de aandacht niet helemaal vast te houden.

Heerlijke plaat, benieuwd naar de nieuwe!