RO-D-YS - Earnest Vocation (1968)

4,25

12. Peace Ants
4 BERICHTEN
avatar van michelweber
geplaatst: 6 maart 2007, 22:31 uur [permalink]
Meesterwerk! En ik mag de eerste post plaatsen! Na hits als "Take her home" en "Just Fancy" verschijnen er twee albums van deze Nederbeat-legende uit Oude Pekela.
Helaas door gebrek aan succes en andere moeilijkheden verkoopt dit tweede album van The Ro-d-ys bijzonder slecht, wat min of meer ook het einde van de groep betekent.
Voor liefhebbers van The Kinks, Q65, Cuby & The Blizzards, The Outsiders, The Golden Earrings, Boudewijn de Groot (ten tijde van "Picknick"), Sandy Coast, The Motions, Tee Set, etc. etc.

geplaatst: 26 februari 2012, 15:20 uur [permalink]
Prachtig! Jammer dat er zo weinig aandacht voor deze band en deze plaat is. Meesterwerk

avatar van michelweber
geplaatst: 21 juli 2013, 09:43 uur [permalink]
Eindelijk op cd verschenen! Samen met "Just Fancy" in een boxje. Er waren alleen maar verzamel cd's van de Ro-d-ys te krijgen. Nu is het album in ere hersteld. Kan ik mijn lp eindelijk wegsmijten..;-)

avatar van nlkink
geplaatst: 14 september 2014, 18:10 uur [permalink]
Een heel aardig album maar mijn voorkeur gaat uit naar het eerste album, 'Just Fancy'. Daarna komende de singles en hun bijbehorende B-kantjes en daarna pas het album 'Earnest Vocation'.
Heb het boek 'The Ro-d-ys - Anytime' in mijn bezit en las dat de groepsleden niet op alle liedjes hebben meegedaan. Van bijv. het titelnummer zijn de bijdragen van de groepsleden behalve Harry Rijnbergen gewist en onder leiding van Hans van Hemert door beroepsmuzikanten opnieuw ingespeeld. Met andere woorden, 'Just Fancy' was, in tegenstelling tot 'Earnest Vocation', meer het product van de gehele groep.