The Hooters - Zig Zag (1989)

Label: Columbia

1. Brother, Don't You Walk Away (4:28)
  2. Deliver Me (4:06)
  3. 500 Miles (4:26)
  4. You Never Know Who Your Friends Are (4:05)
  5. Heaven Laughs (4:19)
  6. Don't Knock It 'Til You Try It (4:17)
  7. Give the Music Back (5:16)
  8. Always a Place (4:03)
  9. Mr. Big Baboon (3:55)
  10. Beat Up Guitar (4:11)
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Zig zag... ik weet niet hoe ze het indertijd toch elke keer weer lapten, maar ook hier slaagden onze Amerikaanse vrienden er weer in een erg leuke plaat te maken die tot telkens weer terugkomen uitnodigt.

Op hun derde album zijn de ingrediënten grofweg weer dezelfde als op Nervous Night en One Way Home, maar toch heeft elke plaat een eigen gezicht gekregen. Niettemin ook hier weer sterke en gevarieerde upbeat popliedjes met de zogenaamde melodica als meest opvallende instrument.

Favoriete songs: Brother Don't You Walk Away, 500 Miles, You Never Know Who Your Friends Are, Don't Knock It 'Til You Try It, Give The Music Back.

avatar van Rinus
Veel gedraaid dit album, en vandaag maar weer eens uit de kast gehaald. Heeft niks verloren van zijn charme. Wat een sympatieke, eigenlijk tijdloze muziek maakte deze band toch.. Rock en (amerikaanse) folk invloeden zijn overal in terug te horen. Brother, don't you walk away was een heel klein hitje in Nederland. Heb pas hun laatste album, Time stand still, besteld, dat na 11 jaar "radiostilte" is gemaakt.

avatar van gaucho
Een uitverkoopbakken-CD'tje, maar wat een lekker plaatje zeg. Ongecompliceerde poprock, lijnrecht in het verlengde van de twee voorgaande albums (die ik al langer kende) en wat mij betreft ook van een vergelijkbare kwaliteit. De single 500 miles had ik al, maar dat vind ik per saldo eigenlijk nog een van de minste nummers. De B-kant van die single, Deliver me, vond ik altijd al een beter nummer.

Opmerkelijk - dat 500 miles is hun enige cover op dit album. Een geactualiseerde versie van een folksong uit de jaren zestig, met Peter, Paul and Mary (die het ooit ook zelf opnamen) in het achtergrondkoor.

Lekker meezingbaar, de productie is mooi en redelijk puur gehouden, en met teksten als Give the music back en Beat up guitar tonen deze boys uit 'Philadelphia P.A.' dat ze het rock 'n' roll hart op de juiste plaats hebben zitten. Leuke aanwinst!

Schijnt trouwens dat deze band behalve in thuisland VS ook tamelijk populair was in (West-)Duitsland. Daar hebben ze aardig wat hits gehad.

avatar van Donder
Ze toeren door Duitsland deze zomer, daar waren en zijn ze inderdaad populair.
Fijn album dit, net als de voorgangers. Always A Place is mijn favoriet, schitterend!