Ratking - So It Goes (2014)

Hip-Hop / Avant-Garde

10. Bug Fights
  11. Take

met Salomon Faye

avatar van hond racisme
Hier online te beluisteren!
Zeker doen, deze band is de toekomst van rauwe New York hiphop.

FelipeGutiérrez
Dit is niks voor mij, denk ik.

Die plaat schiet nogal in gang! Rauw is het goede woord ervoor in ieder geval. Het nummer met King Krule is wel een pareltje (en een eerste rustpunt op de plaat). Doet me een beetje denken aan Krule zijn ander project: Sub Luna City. Dit nummer zou er alleszins niet mis bij staan, al is Ratking over het algemeen veel energieker en experimenteler. Een paar nummers zijn er boenk op, andere ben ik ze volledig kwijt. Maar hun energie werkt wel aanstekelijk.

avatar van Dakduivel
Bazen.

Heb hen gisteren live gezien in Brussel en dit is echt wel de moeite hoor! Onder de indruk

avatar van Holla
Hmm, moet dit nog eens gaan beluisteren

thrm
Laat je het ons weten als je het gedaan hebt? Erg benieuwd!

thrm schreef:
Laat je het ons weten als je het gedaan hebt? Erg benieuwd!

Vooruit dan, maar enkel en alleen jou!

avatar van Holla
3.5, Een vreemde maar interessante release die me veel tijd gekost heeft. Ik moest erg wennen hieraan, maar kan het zeker waarderen! So it goes

avatar van robbizzel
Erg lekkere plaat tot nu toe, vooral de samenwerking met King Krule vind ik erg relaxed!

avatar van Oldground
Leipe cover. Ga dit toch ook maar eens checken.

avatar van niels94
Dit blaast behoorlijk. Tof project van één van die wat experimentelere hiphopartiesten, net als bijvoorbeeld clipping. en Death Grips, zoals ze de laatste jaren in hoog tempo lijken te ontstaan. Wat ik een geweldige ontwikkeling vind, trouwens. Dit is lekker energiek, er zit een fijne portie punkattitude in (ze schijnen ook geïnspireerd te zijn door onder meer hardcore punk). Met name Canal blaast als een malle, maar eigenlijk is dit hele album de moeite waard.

avatar van niels94
Een nummer als Snow King vind ik trouwens echt vrij briljant geproduceerd. Ergens heel vol en druk, maar tegelijkertijd heel subtiel en sfeervol. Sterk nummer, ook.

avatar van waxs
Waarschijnlijk een van de meest grensverleggende albums van de afgelopen jaren. Future classic!

avatar van Slowgaze
Hm, vreemd dat ik hier nog niets over had gezegd, want ik heb So It Goes... inmiddels behoorlijk vaak gedraaid. Ratking is (of, helaas, was) goed in het combineren van dwarsheid en catchy, sterke nummers. Ik moest daar een beetje aan denken toen Don Cappuccino het bij de laatste JPEGMAFIA - die wel wat aan Ratking doet denken - had over 'Ook bij ''experimentele'' muziek zouden er toch genoeg ''hooks'' moeten zijn.' Ratking heeft ze, samen met een fijne Wu-Tangachtige vibe. Jammer dat de groep op pauze is gezet.