Coffinworm - IV.I.VIII (2014)

Label: Profound Lore

1. Sympathectomy (7:11)
  2. Instant Death Syndrome (5:00)
  3. Black Tears (7:27)
  4. Lust vs. Vengeance (5:48)
  5. Of Eating Disorders and Restraining Orders (7:43)
  6. A Death Sentence Called Life (6:27)
avatar van AOVV
'Lust Vs. Vengeance' hakt er meteen stevig in, en we weten daardoor meteen wat me mogen verwachten van deze band; een geslaagde combinatie tussen doom en sludge metal, met in het rood gaande vocalen. Als je dan ook nog ziet dat deze op het gerenommeerde label Profound Lore (o.a. Agalloch eh Altar of Plagues) wordt uitgebracht, kunnen we toch één en ander verwachten!

avatar van JSPR_G
Aha, een nieuwe Coffinworm, leuk! Hun debuutplaat leg ik nog geregeld op. Toch wel sludge met een eigen smoel, dit. Ik ben benieuwd of en hoe ze geëvolueerd zijn.

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van IV.I.VIII op Zware Metalen.

Profound Lore bestaat tien jaar, van harte gefeliciteerd! Het is al vaker gezegd door redacteuren van Zware Metalen, maar dit label staat garant voor kwaliteit. Een van de meest recente releases is het nieuwe album van Coffinworm genaamd IV.I.VIII, vier jaar na het debuut When All Became None...

avatar van ASman
Lekker plaatje dit. Dat hele "blackened sludge" idee dat vanuit de troosteloze sloppen van Chicago en Indianapolis naar boven begint te kruipen, is toch wel een leuke toevoeging aan het metalgenre. Ik hoop dat het niet in de vergeetpunt belandt, gezien het subgenre bij het grotere publiek nog weinig bekend is geraakt.