Papoose - Hoodie Season, Pt. 2 (2014)

geen stemmen

Label: Streetsweepers

1. DJ Kayslay Intro (0:25)

met DJ Kayslay

2. The Devil Is a Lie (Freestyle) (2:10)
  3. Cough Up a Lung (2:06)
  4. The Hope (Freestyle) (2:00)
  5. Rolling Stone (4:38)
  6. Jive Ass Turkey (Trinidad James Diss) (2:28)
  7. Overpass (2:31)
  8. Obituary 2013 (4:15)
  9. V.S.O.P. [Remix] (3:27)
  10. Fire (3:00)
  11. Da Haa (2:33)
  12. NY State of Mind (Freestyle) (1:49)
  13. Hip Hop (2:23)
  14. We Live in Brooklyn (2:32)
  15. Cross My Heart (2:55)
  16. Last Days of Hip Hop (1:58)
  17. Eye for an Eye (Freestyle) (1:59)
  18. DJ Kayslay Outro (0:21)

met DJ Kayslay

19. Where I Come From * (4:11)
avatar van bennerd
Papoose is gedurende vijf minuten een heel indrukwekkende mc, daarna begint het allemaal veel te geforceerd te klinken. Het lijkt alsof hij al zijn hele leven lang aan ieders deur gaat bellen om te laten horen dat hij een reïncarnatie is van Big L, maar daarbij zo geniaal wil overkomen dat hij zijn doel voorbijschiet. Het is rauwe east coast-rap die best nog leuk is, maar dan met een mc die erg snel irriteert.

Maar wow, de diss naar Trinidad Jame$ en de bonus track op deze tape (leuk fenomeen) zijn echt ijzersterk! Briljante adrenaline-nummers, die de tape wel wat weten te redden. De rest gaat van 'leuk voor een keer' naar 'niet helemaal'.