Sylvain Chauveau & Ensemble Nocturne - Down to the Bone: An Acoustic Tribute to Depeche Mode (2005)

Frankrijk
Avant-Garde
Label: Les Disques Du Soleil Et De L'Acier

1. Stripped (5:01)
  2. The Things You Said (3:57)
  3. Home (4:55)
  4. Policy of Truth (3:34)
  5. Death's Door (3:16)
  6. (Enjoy) the Silence (0:46)
  7. In Your Room (5:06)
  8. Blasphemous Rumours (4:10)
  9. Freelove (3:08)
  10. Never Let Me Down Again (5:39)
  11. Enjoy the Silence (4:24)
avatar van FisherKing
't is even wennen, Sylvain Chauveau die zingt...

avatar van eviljoke
Inderdaad, even wennen, maar de muziek is weder van een ongekende pracht.

0,5
Haalt het bij lange na niet bij het hoge niveau van Depeche Mode, maar wel een sympathieke poging natuurlijk.

avatar van dennisversteeg
Dit is het enige album van Chauveau wat ik gehoord heb en het zal er denk ik ook wel bij blijven.
Het concept is leuk: Depeche mode nummers omzetten in akoestische versies. De uitvoering is smaakvol maar ook jammer genoeg erg monotoon. Na drie nummers heb je het wel gehoord en de zang is ook nog eeens erg vlak. Het mist de levendigheid van de originelen enwerkt alleen als kalme achtergrondmuziek.

Hebben jullie hier wel ''s heel goed naar geluisterd?
Gewoon prachtige ingetogen muziek, je moet ook niet DM als referentie gebruiken ondanks dat het om DM bewerkingen gaat.
Dit is prachtig, heel anders dan zijn instrumentale werk bv Autre December omdat hij zingt, zijn stem lijkt soms ook wel op Dave Gahan. Zijn uitvoeringen vind ik allemaal mooi bij DM zitten er een aantal die minder zijn al moet ik wel erkennen dat Death Door en Enjoy the silence door DM veel mooier zijn, maar luister 's naar stripped (echt gestripped) en home, grandioos.
En 0,5 geven is belachelijk.