Badlands - Voodoo Highway (1991)

Label: Atlantic

1. The Last Time (3:41)
  2. Show Me the Way (4:12)
  3. Shine On (4:22)
  4. Whiskey Dust (4:18)
  5. Joe's Blues (0:57)
  6. Soul Stealer (2:58)
  7. 3 Day Funk (3:52)
  8. Silver Horses (4:40)
  9. Love Don't Mean a Thing (4:01)
  10. Voodoo Highway (2:22)
  11. Fire and Rain (3:40)
  12. Heaven's Train (3:57)
  13. In a Dream (2:13)
avatar van Rinus
Een goede opvolger van het fantastische debuut, maar mist net die overweldigende impact, die het eerste album wel had. Voor de rest is het gewoon lekker genieten geblazen met de sleazy bluesrock van deze band.

Ozric Spacefolk
Deze plaat scoort op Musicmeter uitermate lager, dan het debuut. Terwijl het mijns inziens juist een fijne voortzetting ervan is.

Zelfde muzikanten, zelfde soort muzie, zelfde productie... Gewoon wederom erg lekker...

avatar van ozwald
Aardige plaat maar kwaliteit van de songs is een heel stuk lager dan van de voorganger hoor.. Een Winter's Call om maar één van de krakers te noemen vind je op Voodoo Highway helaas niet.

avatar van Brutus
Iets minder dan het debuut, al staan hier wel een aantal knallers op.
Fire and Rain
Show me the Way
Soul Seeker
The last Time

avatar van gigage
Show me the way had ook van Damn Yankees of iets dergelijks kunnen zijn. Geef mij maar het stuwende Shine-On.

avatar van MetalMike
Een okay album, was wel een teleurstelling na de geweldige eerste plaat. Heb hem wel leren waarderen, maar een top plaat zal ik het nooit vinden. De helft van de nummers zijn verdomde goed, zoals de lekkere opener, maar die kan ik niet meer horen, 80.000 keer gehoord ondertussen. Maar ook "Shine On", "Whiskey Dust", het geweldige "Soul Stealer" "Day Funk" en "Silver Horses" zijn verdomde prettig. Maar teveel nummers zijn mweh, wel okay. Zoals bijvoorbeeld de cover "Fire And Rain", "Show Me the Way" "Heaven's Train". De rest zitten er ergens tussenin. Geluid was ook niet om naar huis te schrijven, het drumwerk van Jeff Martin klinkt soms ook alsof hij ter plaatse wat verzint (of niet helemaal ingespeeld nog). Gillen is niet altijd even krachtig meer, zijn gezondheid speelde hem toen ook parten meen ik.
Aardige plaat die ik toch nog best graag aanzet, maar nog zelden in zijn geheel.