Crippled Black Phoenix - White Light Generator (2014)

Label: Cool Green

1. Sweeter Than You (2:12)
  2. No! Part 1 (3:51)
  3. No! Part 2 (9:44)
  4. Let's Have an Apocalypse Now! (5:46)
  5. Black Light Generator (5:46)
  6. Parasites (5:23)
  7. - (1:46)
  8. Northern Comfort (6:04)
  9. Wake Me Up When It's Time to Sleep (5:22)
  10. Caring Breeds the Horror (4:15)
  11. You'll Be Murdered (5:08)
  12. We Remember You (8:58)
  13. A Brighter Tomorrow (6:33)
avatar van trebremmit
Hier ben ik erg benieuwd naar, hopelijk zetten ze de stijl van het vorige album voor en niet die van de EP.

avatar van Don Cappuccino
Ik denk dus precies het omgedraaide, die laatste EP vond ik erg sterk. Morgen zal er een track van het album online gegooid worden, ik ben benieuwd.

avatar van snarf349
De eerste helft van dit album geven ze flink gas (No! ) om vervolgens heerlijk melancholisch te eindigen. Helemaal een CBP album.

avatar van HezzardNL
Als de single (bekijk de clip hier) een voorproefje is voor het album, dan gaat dit een topper worden. Zoals snarf zegt, klinkt lekker melancholisch met zo nu en dan wat hardere stukken erin. Ik zie net dat het album al op Spotify staat, dus die ga ik meteen maar een luisterbeurt geven!

avatar van trebremmit
Laatste paar nummers zijn wel erg saai zeg, eerste helft is trouwens wel erg goed.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb hem vanochtend beluisterd en hij is gewoon aangenaam. Geen baanbrekende muzikale prestaties, maar een lekker mellow plaat waarop erg goed wordt gespeeld. De eerste helft vond ik inderdaad een stuk sterker dan de rustigere helft.

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van White Light Generator op Zware Metalen.

Crippled Black Phoenix bestaat alweer tien jaar, na flink wat wisselingen in de line-up. Justin Greaves, die onder andere bekend was als de drummer van Iron Monkey en Electric Wizard, is de initiator van het gezelschap en verzamelde een aantal muzikanten om zich heen met onder andere Dominic Aitchison, de bassist van Mogwai. Het gezelschap heeft inmiddels behoorlijk wat zangers versleten en nu heeft Daniel Änghede de vocalen voor zijn rekening genomen. White Light Generator is alweer het vijfde reguliere album van de band...

avatar van Raspoetin
Man wat een goede plaat is dit!