Channel Zero - Black Fuel (1997)

Belgiƫ

4. Fool's Parade (5:05)
  5. Self Control (5:09)
  6. Misery (3:56)
  7. The Hill (5:35)
  8. Love / Hate Satellite (2:22)
  9. Caveman (3:01)
  10. Put It In (2:54)
  11. Wasted (2:57)
  12. Outro (6:27)
klassieker !

avatar van Eddie
Jaaa, bijne jeugd sentiment, deze plaat had voor de grote doorbraak van deze belgische band zullen zorgen. Echter de tegenvallende resultaten resulteerde geloof ik in nogal wat interne spanning waardoor men besloot er maar mee te stoppen. Ik had deze ooit op casette en wat ik me kan herrineren was het wel een sterke plaat.

Black Fuel Blijft een klassieker in dit album :d
de rest van de liedjes zijn ook goed ^^

avatar van Flammazine
goede plaat met zelfs een schoon 'traag' lied(call on me), en de titelsong is idd magistraal

avatar van snarf349
van de 3 die ze gemaakt hebben is dit zeker de beste.
chapeau voor de afrekening.

avatar van berwt
Ik vind Unsafe wel nog beter, maar toch nog 4*.
Vooral Misery, call on me zijn schitterend. En helemaal kicking is de brul (HUAAAAAAAAAAAA!!!) in the hill met daarachter gewoon keihard headbangen. prachtig!

avatar van Suicidopolis
snarf349 schreef:
van de 3 die ze gemaakt hebben is dit zeker de beste.
chapeau voor de afrekening.

En dat zullen er dan toch wel even 4 geweest zijn ( 5 met de Live cd erbij )! En alle 4 knallers van formaat...

De extra tracks die op de bonus CD staan, meegeleverd bij de limited edition van deze plaat, zijn trouwens ook zeker niet slecht!

5*, gerechtvaardigd door het feit dat dit ding van begin tot eind gewoon beukt, ramt, stoot, af en toe wat afkoelt, om vervolgens rustig verder te beuken, rammen en stoten, en dat allemaal zonder zichzelf ooit te forceren, te vervelen, of wat dan ook dat niet positief zou zijn. Attie Bauw, anders gekend voor zijn werk met mensen als bv. Marco Borsato, laat hier duidelijk merken dat hij ook wel weet hoe Metal hoort te klinken. Stevige mix, lekker vol, klinkt beestig als je het èrrrrg luid zet, en zo hebben we het graag!

Pracht van een zwanenzang van/voor onze Belgische Metal trots! Kan zonder enige schaamte naast het betere werk van Machine Head gerangschikt worden, ook al klinken beide groepen dan anders.

avatar van Rinus
Wat een retestrakke plaat is dit !!! Vooral het openingsnummer knalt aan alle kanten. Hieraan konden nog vele buitenlandse bands een puntje aan zuigen. Jammer, dat deze band van onze zuiderburen nooit echt is doorgebroken.

avatar van berwt
In het buitenland zijn ze nooit echt doorgebroken, dat klopt. Maar in België zijn ze nog steeds immens populair. 3 reünieconcerten voor januari 2010 waren dinsdag in een mum van tijd uitverkocht. En zeggen dat er wellicht nog meer zijn die anderhalf uur constant hebben gebeld én gesurft zonder succes dan dat er kaartjes verkocht zijn. Ik heb het geluk bij de tweede groep te horen.

Off topic/Caps-bericht verwijderd.

avatar van ASman
Klassieker, waarbij vooral Black Fuel en Fool's Parade erbovenuit springen.

avatar van Cabeza Borradora
In een tijd dat de metal-scene wereldwijd zowat in zak en as zat, was daar in een kil niemandslandje het fantastische Channel Zero, dat twee wereldplaten op ons heeft losgelaten. Deze is er 1 van.
wrong time, wrong place, what a shame!
Hopelijk komt er nog iets meer dan de reünieconcerten....

avatar van Kronos
Kil? De zomers zijn hier kort maar heet. (Maar vooral kort dus. )

Veels te laat natuurlijk, maar ik kom er nu pas achter dat we hier in dit apenlandje een metalband van formaat hebben. Ik heb de jaren negentig vooral besteed aan het luisteren naar Mozart, Bach, Beethoven en Brahms. Mahler, Monteverdi, Pärt en Palestrina. En meer van die dingen.

Maar nu ontdek ik deze dus. Een smerige lap muziek doordrenkt van zwarte brandstof uit eigen bodem.

avatar van Eddie
eigen bodem??? volgens mij komen ze uit Belgie

avatar van Kronos
Eigen bodem dus.

avatar van Koston
Jeetje was het nummer Black Fuel een ongelooflijke bom van een nummer. Moddervet. De rest van de cd kan me nog niet volledig bekoren

PriestMaiden
Black Fuel
Goed album van Channel Zero. Belgische metaltrots.
Mastermind, Fool's Parade, My Self Control en natuurlijk de titeltrack zijn mijn favorieten hierop.

avatar van Suicidopolis
Als het leven nog eens met je kl***n rammelt, kan het altijd behoorlijk opluchten om "Self Control" aan een ongezond volume de circuits van je installatie te doen reinigen, en je stembanden kapot te schreeuwen als de zinnen

"I'm gonna break down my agony
Mastering my self control
So I'll break down my agony
Searching for my self control
"

aan de beurt zijn.

avatar van Supersid
Volle mep! Absolute aanrader, gelieve los te zien van de "laatste worpen". Dit is veel intenser en, euh, "beter"