Boney M. - Boonoonoonoos (1981)

West-Duitsland
Label: Hansa

1. Boonoonoonoos (4:40)
  2. Medley: That's Boonoonoonoos / Train to Skaville / I Shall Sing (5:57)
  3. Silly Confusion (7:19)
  4. Ride to Agadir (5:11)
  5. Jimmy (4:10)
  6. African Moon (3:02)
  7. We Kill the World (Don't Kill the World) (6:34)
  8. Homeland Africa (Ship Ahoi) (4:21)
  9. Malaika (3:27)
  10. Consuela Biaz (4:37)
  11. Breakaway (4:18)
  12. Sad Movies (3:23)
  13. Goodbye My Friend (5:25)
  14. Felicidad (Margherita) [Extended Original Version] * (4:33)
  15. Strange * (3:29)
totale tijdsduur: 1:02:24 (1:10:26)
Strakke plaat, bevat alle ingrediënten die een topplaat nodig heeft om uit te groeien tot klassieker Gezien het hoge gemiddelde van deze plaat ben ik blijkbaar niet de enige die er zo over denkt. Vooral het geniale titelnummer is een ultiem meesterwerk...

Vernieuwing, diepgang, melodie, afwisseling, creativiteit, spelvreugde... allemaal trefwoorden die op deze plaat van toepassing zijn. Jammer dat Boonoonoonoos het laatste teken van leven was van deze groep topmuzikanten

fastpulseboy
met twee stemmen 2,50....
ja echt een enorm gemiddelde....
ik hoop dat het ook zo genegeerd gaat blijven worden want wie hier blij van wordt.....

avatar van Sjaan
Ken er geeneen zelfs....

avatar van papsie
We kill the world, Consuela Biaz en Malaika zijn echte klassiekers.
De rest inderdaad best zo snel mogelijk vergeten

avatar van egbert-bos
Een van de slechtere albums van Boney M, zo niet het slechtste. een paar nummers zijn wel degelijk goed maar het grootste deel is niet echt op het top niveau van Boney M

avatar van matthijs
volgens mij is grot een beetje sarcastisch

avatar van Lonesome Crow
Ik weet niet wat nu beter was, de danskwaliteiten van Bobby Farrell of de muziek.

avatar van matthijs
Ik zou zeggen:

Ik weet niet wat nu beter was, de danskwaliteiten van Bobby Farrell of de muziek, of de LP hoezen (van de eerste 4 LP's). Als klein jochie intrigeerde me dat wel. Zette voor mij de toon in mijn opvattingen over manvrouw verhoudingen.

avatar van evert-jan
Niet moeilijk doen: dit is een TOP album!
Er staan wel degelijk kwaliteitsnummes op: strak en goed over nagedacht, en alles behalve saai!
That's boonoonoonoos! Grote klasse!
Gelukkig niet de laatste stuiptrekking van deze super groe"p, wat te denken van 'ten thousand lightyears' en 'eye dance'. Daarna was de keok écht op, maar gelukkig zijn er nog de talrijke mixen en speciale versies, verzameld op verschillende albums voil met rariteiten!

avatar van Heer Hendrik
Eerlijk gezegd staan hier juist meer beter uitgewerkte nummers op. We kill the world en booooooooooonoooooooooonooooooooos zijn daar toch prima voorbeelden van

avatar van edje1969
CD Stond jaren maar wat in de kast. Kreeg herwaardering nadat ik in de auto eens aandachtig luisterde. Ofwel....waar eerdere albums hitmachines zijn en dit album daarbij wat verbleekt. Hier zit veel meer eenheid in en is het gewoon een lekker relaxed album.

avatar van Darkzone
Eergisteren de lp met poster tegen gekomen bij de kringloop in Barendrecht en uiteraard meegenomen voor die €1,45. Ondanks dat track 2 niet achterop de hoes vermeld staat, staat hij wel op het label op de lp vermeld (een soort van verlenging van de geweldige opener!).
Vervolgens is het Moroderiaanse nummer Silly Confusion meteen het volgende hoogtepunt van dit album.
Later vandaag hopelijk de rest beluisteren.

avatar van LucM
Hier staat Bobby Farrell nog op de hoes maar ik geloof dat hij toen was vertrokken. Frank Farian wilde dat natuurlijk stil houden (hun succes daalde toen zienderogen).

avatar van Darkzone
edje1969 schreef:

Nu ik de lp heb, wil ik hem ook op cd, om de Diaminds 3cd aan te kunnen vullen met wat tracks van dit album.

avatar van Disco Lover
Is lang aan gewerkt en opgenomen in diverse toonaangevende studios. Gekozen is voor kwalitatief betere popmuziek maar daar zijn Pink Floyd e.d. beter in. Best wel aardig en goed voor net een 7 maar die commerciële oude best wel originele disco sound was beter en herkenbaarder voor Boney M. en vreemd genoeg juist muzikaler.

Er staan maar liefst 13 nummers op maar helaas geen Non Skip album zoals hun eerste elpee met slechts 8 nummers wel is.
De titel track Boonoonoonoos is bijvoorbeeld een schitterend nummer maar het nummer Sad Movies is echt overbodig op dit album.Een ondermaats nummer.

Interessant is dat het speciale Dubbel Album van Boonoonoonoos voller, dynamischer klinkt en ook langere versies van diverse tracks heeft. In die versie haalt het een 7,5. (igv waardering 0 tm 10)

avatar van Disco Lover
LucM schreef:

Ze ontkenden ruzies en waren binnen hun verblijf op Jamaica voor opnamen van beelden ter promotie van dit album en gaven ook nog eens een stadion concert met weer eens hun band The Black Beauty Circus met als gaste Rita Marley en daarnaast ook nog eens vakantie vierend met ze vieren daar op Jamaica.
Bobby was wat opstandig en beweerde dat hij Boney M. was terwijl de producer Boney M. als 1 groot team zag.
Tijdens een Duits tv optreden liep Bobby weg van stage en toen besloot Farian dat die niet meer welkom was. Bobby uit beeld maar was officieel nog steeds een lid vanwege een 10 jaar contract. Reggie veving hem. Bobby probeerde een solo carrière op te bouwen maar werd qua contacten allicht geblocked door Farian. Zijn zelf geschreven single,Die Polizei,werd destiids via Bobby zelf gereleased in Nederland maar wel op het Boney M. label. Deed een toer door Nederland en trad live op bij Los Vast op Hilversum 3. Deed ook een special op de Poolse tv met nummers van zijn (gecancelde) solo album.

Allemaal vreemd want hij deed juist enige vocalen zelf op Boonoonoonoos.
In 1984 waren de problemen opgelost en kwam Happy Song onder Boney M. with Bobby Farrell & The School Rebels op de markt en daar was Boney M. tot hun eerste en in feite geplande einde in 1986 een 5 tal ! Farian produceerde zelfs een solo singel voor Bobby,King of Dancing/I see you, omdat Boney M. op thuisfront,Duitsland,terug in de top 10 was! In Zuid Africa en Spanje was Boney M. nog steeds on Top. We kill the world op 1 en deze elpee,Boonoonoonoos werd in Spanje zelfs PLATINA. In 1988 tot in 1989 was Boney M. onverwachts terug in originele bezetting.