Dawn Landes - Bluebird (2014)

Folk
Label: Western Vinyl

1. Bluebird (3:51)
  2. Try to Make a Fire Burn Again (3:02)
  3. Bloodhound (3:08)
  4. Heel Toe (3:32)
  5. Cry No More (3:33)
  6. Oh Brother (2:57)
  7. Diamond Rivers (2:28)
  8. Love Song (4:15)
  9. Lullabye for Tony (3:43)
  10. Home (2:56)
kistenkuif

avatar van muziekobsessie
kistenkuif schreef:
Verzorgd, subtiel en slaapverwekkend.
ja precies had ik ook! Is toch vriendin van josh ritter?

avatar van Renoir
Verzorgd, subtiel en prachtig.
Dawn Landes is de ex-vrouw van Josh Ritter en heeft een veel mooier break-up album gemaakt dan Josh zelf!

avatar van Lura
kistenkuif schreef:
Verzorgd, subtiel en slaapverwekkend.

Het komt zelden voor dat we het oneens zijn, Kistenkuif, maar over dit album dus wel!

kistenkuif
Break-up albums moeten wel heel goed zijn, willen ze mij kunnen boeien. Ik ben niet bijzonder gesteld op uitventen van liefdesleed. Het wordt me als luisteraar vaak te persoonlijk met weinig ruimte om de teksten in de eerste persoon enkelvoud te kunnen veralgemeniseren, zonder in cliché's te belanden. Dat overkomt me ook met dit album. Ik vind het teveel naar binnen gekeerd. Komt mede omdat de songs muzikaal wel zeer kundig maar naar mijn mening nogal netjes en wollig worden vertolkt. De productie benadrukt dat. Ik mis gewoon scherpte en dynamiek. Edoch, in haar soort kan Dawn Landes wel een mooie riedel zingen. Ik hou alleen van anders gebekte vogels.