Pierre Moerlen's Gong - Time Is the Key (1979)

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Jazz / Rock
Label: Arista

1. Ard Na Greine (6:12)
  2. Earthrise (2:25)
  3. Supermarket (3:37)
  4. Faerie Steps (5:33)
  5. An American in England (2:55)
  6. The Organ Grinder (3:55)
  7. Sugar Street (2:22)
  8. The Bender (3:17)
  9. Arabesque Intro (3:23)
  10. Arabesque (1:52)
  11. Esnuria Two (5:39)
  12. Time Is the Key (2:27)
Jazz rock met veel aandacht voor percussie vooral op kant 1. Een must voor jazz-georienteerde drummers, maar ook voor een bredere doelgroep geschikt. Erg originele plaat met veel muzikale virtuositeit. Deze muziek verveelt niet snel.

avatar van Gerards Dream
Heerlijke instrumentale muziek in een productie die door een ringetje te halen is. De afzonderlijke composities klinken heerlijk en zijn met oor voor voor detail aan de geluidsdrager toevertrouwt. Het kleine drie kwartier aan muziek is voorbij voordat ik er eg in heb.

avatar van Barney Rubble
De eerste plaatkant doet me erg denken aan de muziek die Mike Oldfield maakte op Incantations
Pierre Moerlen speelde dan ook mee op dat album. Tweede plaatkant gaat meer richting jazz-Fusion, maar met Allan Holdsworth op gitaar is dat verre van bezwaarlijk.