EPMD - Out of Business (1999)

Label: Def Jam

1. Intro (2:18)
  2. Pioneers (3:15)
  3. Right Now (3:51)
  4. Check 1, 2 (3:17)
  5. Symphony (3:01)

met M.O.P.

6. Hold Me Down (3:35)
  7. Rap Is Still Outta Control (3:34)

met Busta Rhymes

12. The Funk (2:09)
  13. Symphony 2000 (4:03)

met Redman, Method Man en Lady Luck

14. Jane 6 (4:22)
  15. It's My Thang * (5:37)
  16. You Gots 2 Chill '97 * (3:27)
  17. Strictly Business * (4:39)
  18. So What Cha Sayin' * (4:28)
  19. Big Payback * (4:04)
  20. Get the Bozack * (4:33)
  21. Please Listen to My Demo * (2:49)
  22. Gold Digger * (5:02)
  23. Rampage * (3:49)

met LL Cool J

24. Crossover * (3:48)
  25. Headbanger * (4:51)
  26. Never Seen Before * (2:50)
  27. Da Joint * (3:26)
avatar van T.O.
En na een comeback van twee albums was het ineens weer over met EPMD...

avatar van thomzi50
Er zal- gezien de titel- wel geen comeback meer aankomen. Gek dat ik dit album nog niet bestemd had, heb het al lang in m'n collectie. Het is wel lollig, maar de groep kan een stuk beter.

weet iemand ook wanneer hun nieuwe album uitkomt?

jahoor, ze hebben aleer nieuwe plannen voor een vervolg album; we mean business. 2 track is al gelekt; the main event, met keith murray, maar dat nummer belooft niet echt veel goeds vrees ik, en blow, die ik wel vetter vind. toch kijk ik er best wel naar uit om nog een album van ze te beluisteren. ook erick sermon heeft plannen voor een solo album, aangezien die waarschijnlijk eerst gereleasd gaat worden, verwacht ik dat het nieuwe epmd album zo rond het einde van dit jaar uitkomt.

avatar van thomzi50
Wat is die bonusdisc? Even een best-of er aan vastgeplakt?

avatar van MJ_DA_MAN
DPGC schreef:
verwacht ik dat het nieuwe epmd album zo rond het einde van dit jaar uitkomt.
Goede voorspelling .

avatar van principal2000
Zeer matig album van Erick & Parrish. Mensen die dit goed vinden, moeten nodig naar hun ouder werk luisteren. Hoe ouder, hoe beter.

avatar van dielinquent
Het verbaast me dat de reacties hierboven zo matig zijn. Tuurlijk, het vroege werk is legendarisch te noemen. Maar op dit album staan toch ook wel een aantal classics hoor zoals Pioneers, The Fan, Symphony en Right now blijft na al die jaren ook overeind staan.