Leaders of the New School - T.I.M.E. (1993)

Alternatieve titel: The Inner Mind's Eye

Label: Elektra

1. Eternal (1:28)
  2. Understanding the Inner Mind's Eye (3:05)
  3. Syntax Era (4:39)
  4. Classic Material (4:00)
  5. Daily Reminder (3:39)
  6. A Quarter to Cutthroat (4:54)
  7. Connections (4:04)
  8. What's Next? (4:37)
  9. Droppin 4-1990 Ever (0:30)
  10. Time Will Tell (4:58)
  11. Bass Is Loaded (4:30)
  12. Spontaneous (13 MC's Deep) (4:39)

met Cool Whip Brittle Lo, The Capital, L.S., Jeranimo, Rampage The Last Boy Scout, Blitz, Sha-Now, Pudge God en Kollie Weed

13. Noisy Meditation (4:15)
  14. The End Is Near (4:24)
  15. Zearocks (1:25)
  16. The Difference (5:28)
  17. The Final Solution (0:36)
avatar van Dielie
vet album, van de crew met de immens coole Busta Rhymes

damn dit is een dope crew, jammer dat ze uitelkaar zijn! ik zag je laatst nog in een oude aflevringen van YO! mtv Raps op internet dat zorgde ervoor dat ik hun album weer us ging beluistere..

4.5**** dit is een erg goed album, sterke teksten, leuke beats

heerlijk album

avatar van FunkyMonk
Deze heb ik nooit volledig beluisterd; ken alleen What's Next (super) en Spontaneous, beiden erg nice.

avatar van Niek
Viel de eerste twee luisterbeurten nog iets tegen. Ik wacht nog even met stemmen. Wel heel weinig stemmen hier trouwens..

raffael77
Classic Material is een classic. Vette Beats en Rhymes. Andere woorden lekker underground. Dit was de groep waar Busta Rhymes in zat.

avatar van Osiris Apis
De hoes doet me denken aan een hardcore album.

avatar van Stapler
Ja mij dan aan een Techno-album maar dat is voor sommige een pot nat
Hoe dan ook, ik ga hier nog wel achteraan vind Busta toch altijd wel een übertoffe gozer

avatar van Sjaakspeare
Ik vind die Busta Rhymes hier af en toe toch tamelijk lachwekkend flowen. Hoewel het ook wel interessant is. Net als de beats op deze plaat.

Lachwekkend slecht?

avatar van Sjaakspeare
Nee, niet echt. Meer komisch. Maar die lachwekkendheid komt dan wel in de plaats van kwaliteit, dus goed zal ik het absoluut niet noemen.

Ok duidelijk

avatar van maxinator
leuk album, ook wel geinig om te horen dat extince in spraakwater wel erg flink gebruik heeft gemaakt van classic material

avatar van Niek
Vind de rappers los van Busta niet bepaald top. Vallen vaak in herhaling. Ze zijn hebben mazzel dat de stemgeluid wel lekker is. Beats zijn prima, maar - hoewel ie er wel duidelijk bovenuit steekt - vind ik Busta op zijn eerste twee soloplaten beter. Een krappe 3,5.

Edit: Dat erdoor heen schreeuwen word echt irritant. Leaders of the New!! ...What's this? ...Going down om er maar drie te noemen die langskomen terwijl ik dit neerschrijf.

avatar van P Jay
Niek schreef:

Typisch begin jaren '90 NY-style met crew-shouts (ben er ook niet altijd fan van, maar het symboliseert wel een periode)

avatar van Sjoerd_
Ja goed gezegd..het symboliseert idd een periode, maar het kan soms irritant worden als het echt te veel gebeurd. Groepen als Onyx en Rumpletilskinz bijvoorbeeld zijn er ook zo goed in.

avatar van WeztSide
Pete Rock dan. Ik daag je uit één nummer van een Pete Rock & CL Smooth album te vinden waarin Pete Rock niet mee-neuriet tussen CL's lines heen.

avatar van dielinquent
Het mooie van die shouts is dat je ze zelf ook mee shout en dan weer beseft hoe mooi die periode shout. Het moet echter wel gezegd worden dat mede-weggebruikers vreemd opkijken aangezien die shouts vaak samengaan met een bewegend lichaamsdeel.