A Girl Called Johnny - Cry for the Moon (1993)

Label: Marshal

9. Two Lovers
  10. I've Been Waiting
  11. Don't Stop
  12. Dry My Tears
Toen in 1988 I'v Got the Bullets ontbonden werd richtte Frédérique Spigt A Girl Called Johnny op. Eerst met Jan van der Meij, die nog steeds nauw met haar samenwerkt, en later werden er sessiemuzikanten aan toegevoegd.
Omdat succes uitbleef werd ook dit gezelschap weer ontbonden.
A Girl Called Johnny is wat rustiger dan I've Got the Bullets en hier horen we toch af en toe al wel de richting die ze op zou gaan met haar succesvollere nederlandstalige nummers.
Ik vind het album eerlijk gezegd niet eens zo tegenvallen: voor liefhebbers van Fré is het gewoon een aanrader (helaas niet meer makkelijk aan te komen).

Ik had een goed optreden van deze groep gezien in 1995 bij een festival aan de Rijkerswoerdse Plassen bij Arnhem.
Ik zocht destijds de CD. Die was tóen al niet te vinden. Uiteindelijk vond ik dit album acht jaar later op een bandje.