Mink DeVille - Savoir Faire (1981)

Label: EMI

1. This Must Be the Night (2:50)
  2. "A" Train Lady (3:25)
  3. Spanish Stroll (3:37)
  4. Cadillac Walk (3:16)
  5. Soul Twist (2:35)
  6. Just Your Friends (4:11)
  7. Mixed Up, Shook Up Girl (3:46)
  8. Guardian Angel (3:13)
  9. Savoir Faire (3:08)
  10. Gunslinger (2:10)
  11. One Way Street (2:50)
  12. Mazurka (2:30)
  13. I Broke That Promise (3:00)
  14. Just to Walk That Little Girl Home (3:51)
Father McKenzie
Mink Deville, voorloper van het solowerk van Willy Deville. Prachtplaat met klassiekers als This Must Be The Night, Mazurka, Cadillac Walk, Guardian Angel en het onovertroffen Spanish Stroll, in de lage landen een dijk van een hit.

Ik mocht de man jaren later live aan het werk zien op North Sea Jazz, samen met The Nighttripper Dr. John, ik hoef U zeker niet te vertellen dat dit één van de machtigste optredens was dat ik ooit mocht meemaken?
Vooral omdat ze ook nog op het einde als "mystery guest" Ricky Lee Jones op het podium toverden en er nog méér spetters van dit optreden vlogen!

jammer dat een heer van stand als Deville zo weinig, bar weinig aanhangers kent hier op de site.

Father McKenzie
't Is wel een verzamelaar, maar toch, 1 pover berichtje en ocharme 10 stemmetjes voor een dijk van een helaas te vroeg overleden artiest, maar daar zal zijn gevaarlijk ongezonde levensstijl wel voor iets tussengezeten hebben, vrees ik.
Desalniettemin, deze muziek is hemels.