Willy DeVille - Loup Garou (1996)

Label: East Wind

1. No Such Pain as Love (3:45)
  2. Runnin' Through the Jungle (Shootin' the Blues) (3:45)
  3. When You're Away from Me (5:40)
  4. Angels Don't Lie (5:08)
  5. Still (I Love You Still) (4:08)
  6. White Trash Girl (3:35)
  7. You'll Never Know (3:44)
  8. Ballad of the Hoodlum Priest (4:18)
  9. Heart of a Fool (4:08)
  10. Asi Te Amo (4:06)
  11. Lomp Garon "Bal Goula" (4:51)
  12. Time Has Come Today (4:08)
  13. My One Desire (Vampir's Lullaby) (4:04)
EVANSHEWSON
Willy Deville is hier absoluut niet geliefd, zoveel is me duidelijk. Deze prima songsmid, met aparte stem, levert keer op keer prima albums op, zoals dit.

Parels voor de zwijnen ? Je zou het moeten geloven hier op deze site!

Het moet niet steeds gitaarrock zijn, dacht ik!

4 sterren voor stijlvol album ****

avatar van bertus99
EVANSHEWSON schreef:

Parels voor de zwijnen ? Je zou het moeten geloven hier op deze site!

Ja, parels dat zijn het. Een van de beste albums van de recent naar de muzikantenhemel vertrokken Willy.
Loup garou verwijst naar een voodoo ceremonie die bij de franstalige zwarten in Louisiana, New Orleans en omgeving, schijnt te bestaan.
Het nummer, waarmee Willy weer eens laat zien hoeveel hij van her en der uit de Amerikaanse muzikale traditie weet te halen, heeft een bijna hypnotiserend thema en roept die voodoo-achtige sfeer prachtig op.
Maar daarnaast regelrechte countryrock, zoals in het eerste nummer, rauwe blues in white trash girl en een heerlijke ballad met Angels don't lie.
Zoals uit mijn beoordelingen blijkt ben ik een groot Deville-fan. Wéér eigenlijk want vroeger was ik dat ook maar de laatste tijd ben ik zijn werk gaan herbeluisteren en gaan herwaarderen. Ik sta versteld van de muzikale rijkdom en variatie die de man beheerste. En natuurlijk zijn zangkwaliteit die elk nummer tot een Devillesong maakt. Ook de enige cover op deze plaat: het oude Time has come today, dat weer eens lekker rockt, een van de betere uitvoeringen van dat nummer.
Andere goeie songs hier zijn:Runnin through the jungle en When you're away from me. Asi te Amo is weer zo'n latin-achtig dingetje, van het siirt waar Deville elke album wel een paar keer mee verrast.

avatar van pintjebier
Loup Garou is frans voor weerwolf.

Dit vind ik wel zijn beste soloplaat. Met zorg gemaakt, goed bijgestaan door oa duizendpoten Chris Spedding en Brian Ray.

avatar van T8T
T8T
Deze avond luister ik deze plaat aandachtig. Normaliter shuffle ik zijn discografie, zo komt er af en toe iets van Loup Garoe voorbij gegalloppeeerd.

Leuke plaat, maar ik ben toch meer van de oude meuk van de return to magenta tijd.

Arbeidsdeskundige
Prachtig hoe diverse stromingen zoals countryrock en rauwe blues op dit album de revue passeren. Wat mij betreft is dit het op twee na beste solo album van deze charmeur. Angels Don't Lie is hemels mooi.

avatar van Theoden King
T8T schreef:

Op één of andere manier mis ik ook iets bij dit album. De X-factor of zo?
Het is zeker niet slecht, en het duet met Brenda Lee is zelfs verrassend, maar ik draai hem eigenlijk zelden integraal.

Smaken verschillen, zo zie je maar weer.