Aesop Rock - Music for Earthworms (1997)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Abandon All Hope (5:15)
  2. Wake Up Call (3:21)

met Percee P

3. The Substance (6:01)
  4. Merit (4:54)
  5. 89.9FM Nighttrain Promo (2:12)
  6. Live on 89.9FM Nighttrain (6:00)
  7. Coward of the Year [Remix] (4:14)

met Percee P

8. Shere Kahn (6:37)
  9. Antisocial (4:12)
  10. Coordinates (3:24)
  11. Plastic Soldiers (5:13)
  12. Troubled Waters (4:50)
Relax
Dan is Aesop Rock toch echt de 3de witte rapper met een album begonnen of niet ?
Vanilla Ice eerste
Eminem
en dan Aesop, of niet ?

avatar van thomzi50
Je telt groepen dus niet mee ?

avatar van Gyzzz
Je vergeet sowieso MC Serch, maar ik denk dat je wel meer vergeten bent. Kan me niet voorstellen dat er in 1997 pas 3 blanke rappers (geweest) waren.

Relax
Maar ik bedoel niet letterlijk LETTERLIJK underground maar gewoon met een eigen albumpje.
MC Serch ziet er grappig uit...

avatar van Paalhaas
Aesop rock is blank?!

avatar van Conway Twitty
Paalhaas schreef:
Aesop rock is blank?!

, had Labor Days ook al lang en breed in mijn t10 toen ik erachter kwam

(zie plaatje artiestenpagina)

HedKandi
Beastie Boys zijn ook vrij wit

Third bass anyone?

Improvision
Duidelijk zijn minste album, de beats zijn ondermaats. De lyrics zijn wel best goed. Maar als de beats niet goed vinden, vind ik het al automatisch minder. 2,5*

Improvision
En we gaan een halfje omhoog. Producties beginnen beter te klinken. De lyrics zijn iets té abstract. Hij probeert veel rijm te gebruiken, zowel alliteraties als dubbelrijm. En let daardoor minder op of de inhoud wel goed overkomt. Daardoor dus maar 3*.

avatar van Reijersen
Na het ietwat tegenvallende Labor Days toch nog maar een ander album geprobeerd van Aesop. Wederom staat zijn stem me wat tegen. Maar dit album is wat korter dus is het beter te versmaden. Tekstueel zit het vaak knap in elkaar.

3,5 ster.

avatar van GarnalenPeller
Shere Kahn

avatar van JLjuju
Hij klinkt echt NIET als een blanke... Hij heeft echt een negerstem

avatar van Kill_illuminati
Relax schreef:
Vanilla Ice eerste
Eminem
en dan Aesop, of niet ?

Slug was er ook al
Niet echt actueel om hier op te reageren maar toch.

avatar van MJ_DA_MAN
Haha Relax, wat een grote bak onzin in dat bericht . Maar goed, een gedateerd bericht natuurlijk.

avatar van niels94
Natuurlijk, Aesop Rock heeft hier nog aardig wat te leren over songwriting, bovendien zijn de beats voor het grootste gedeelte nogal magertjes, waardoor het eindresultaat een beetje eentonig is. Maar het is toch ongelooflijk dat deze rapper al vanaf zijn eerste zelf in elkaar geknutstelde project heer en meester is van een compleet originele stijl! Aesop Rock heeft hier gewoon al zijn volslagen unieke identiteit. Alsof deze man nooit zijn stijl heeft hoeven ontwikkelen. En dat ook nog eens voor 1997, toen bijna de hele experimentele/alternatieve hiphopstroming waar Aesop later bij zou horen, met o.a. Def Jux en Anticon, nog op moest komen! Het geeft denk ik toch wel iets aan over deze man, die ik tot mijn absolute topfavorieten reken als het op rappers aankomt.