D.A.C. - DiDACtici (2002)

Uitgebracht in eigen beheer

1. De Coöp (5:51)
  2. De Grote Schoonmaak (3:51)
  3. De Laatste der Mohikanen (4:19)
  4. De Shitness (1:45)
  5. Meesterrappers (4:16)
  6. Te Dik Refrein (0:51)
  7. Zaterdagmiddag (3:33)
  8. De Amersfoortse Pracht (5:00)
  9. Maak Kennis Met Klasse (5:06)
  10. Rappen Als Negers (1:03)
  11. Dat Ene Nummer (4:42)
  12. Maak Plaats (3:15)
  13. Zoveel Meer (3:42)
  14. Rappatak (1:47)
  15. Van Blazen (3:42)
  16. Je Kent de Naam DAC (0:27)
  17. Wekelijk Opmerkelijk (3:31)
  18. Boykots (3:41)
  19. Excuses (1:57)
  20. Fruitmand Uit Duitsland (2:23)
  21. Bosanova (2:51)
avatar van Plakband
Whut! Mogen eigen beheer albums ook op de site? WOEIIIII!
Ik vind dit een heeeel fijn albumpje, echt één van mn favo's ooit, vooral door de variatie en kwaliteit.
De grote schoonmaak is echt koning.

avatar van thomzi50
Waar blijft Spuugdingen

avatar van Plakband
Voeg hem toe zou ik zeggen.

DAC is het neusje van de zalm der Nederhop echt goed..

avatar van thomzi50
Plakband schreef:
Voeg hem toe zou ik zeggen.

Ja de cover was onvindbaar, maar nu is hij al toegevoegd

Gekkenhuis
Leuk om te zien hoe ze zich in positief opzich hebben ontwikkeld, je kan zien dat ze gegroeid zijn na dit album.

Het betere D.A.C album van de twee, toch een tikkie achterhaald dus net als ProfChillen 3,5 sterren.

avatar van Rhythm & Poetry
Met name de articulatie van enkele rappers ligt er af en toe te dik boven op. De teksten vind ik vaak net wel of net niet leuk, zeg maar middelmaat. Producties kunnen mij in de meeste gevallen dan wel weer bekoren. Jiggy Djé is mijn favoriet van de groep, DiggyDex mag er ook wezen, helaas valt Wudstik wat tegen.

yEYo!
Goed album,vind dat Jiggy en Diggy boven de rest uitsteken.
Begin is een beetje afwisselend,heel goed naar redelijk.
Alleen de laatste 3 "nummers" vind ik toch matig.
Staat wel een klassieker op voor mij: Maak kennis met klasse.
Mensen: ""Koop Jiggy Dje zijn nieuwe album als ie uit is""".
3.*

avatar van Sjaan
Toch leuk dat jochies van toen(ze zaten bij mij op de middelbare school) leuke muziek maken...

avatar van Plakband
En met 'ze' bedoel je...? Allemaal? Zaten ze allemaal op dezelfde middelbare school?

avatar van J.M.
Hmm. jammer van die Grootmeest Jan, ik vind het hem niet echt dope. Verder is Jiggy Dje veruit de beste mc van de groep. Beats zijn over algemeen zeer sterk.

avatar van Shelter
Als ik niet beter zou weten en die cover zag, zou ik denken dat het Limp Bizkit was.

OT kwa album: Ik vind DAC altijd wel leuk klinken. Ik zou het nooit opzetten in de trend van even hele dope hiphop opzetten, maar het stoort nooit en het klinkt zoals eerder gezegd altijd leuk.

avatar van MAS
MAS
Shelter schreef:

O ja Limp Bizkit. Ik vond de cover altijd al ergens op lijken maar wist nooit waarop.

avatar van skyzz
MAS schreef:

significant other toch?

Heerlijke one of a kind plaat zelfs de skits zijn leuk, een zeldzaamheid naar mijn mening.
Dit slaat voornamelijk op Jiggy. Klein van stuk maar torent er met kop en schouders boven uit.
Overigens geen evergreen, meer een weergave van een tijdsbeeld.

avatar van carero
De CD die ik misschien wel het vaakst heb gehoord van alle CDs ever

GCITY050
Heerlijke plaat, met Bosanova en De laatste der Mohikanen als uitschieters.
Ben nu op zoek naar Professioneel chillen, iemand die m ergens kan uploaden?
Kan hem nergens meer kopen, en staat ook niet op spotify...

GCITY050
Is er iemand die deze bezit en er aan denkt om hem weg te doen? Ik zou hem graag overnemen. Stuur me a.u.b. een berichtje, ook als je iemand kent die hem misschien kwijt wilt!

avatar van Sjaan
De meeste zaten idd bij elkaar op school...

avatar van Arrie
Sjaan schreef:
De meeste zaten idd bij elkaar op school...

Waar reageer je op?

Edit: oh, ik zie het al. Quoten is dan handig.

Maar ze zaten zeker niet allemaal op dezelfde middelbare school. Het gaat hier wel om drie à vier verschillende middelbare scholen.

avatar van Sjaan
Weet er zo al 5 die bij mij op school zaten...zou verder best kunnen hoor...Tis al weer ff geleden..hahaha