John & Beverley Martyn - The Road to Ruin (1970)

Folk / Rock
Label: Island

1. Primrose Hill (2:57)
  2. Parcels (3:29)
  3. Auntie Aviator (6:04)
  4. New Day (3:59)
  5. Give Us a Ring (3:54)
  6. Sorry to Be So Long (4:44)
  7. Tree Green (3:11)
  8. Say What You Can (3:06)
  9. Road to Ruin (6:21)
Father McKenzie
Een plaat uit 1970.
3 stemmen en nog geen enkel bericht. Blijkbaar een zéér goed bewaard geheim, dit album.
Omdat ik pas onlangs de artiest John Martyn ontdekt heb - een 30 jaar te laat zo blijkt - nam ik deze ook maar mee, gezien het haast gratis naar mijn hoofd gesmeten werd.
Ik vind deze muziek absoluut niet mis. Mooie folky nummers, vaak ook wat dromerige ballads van John Martyn.
Beverley Martyn is misschien géén Sandy Denny, maar haar stem mag er best zijn.
Puike plaat. Voorlopig hou ik het op 3.5.

MentalTheo58
Primrose hill en Auntie Aviator behoren voor mij tot de mooiste songs die John Martyn geschreven heeft. Prachtige plaat, niet zo bekend. Waarom, Joost mag het weten. Sinds jaar en dag een van mijn favoriete John Martyn platen (Bless the weather blijft mijn onbetwiste nummer 1)

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een exemplaar op vinyl. Hiervoor genoemde nummers Primrose Hill en Auntie Aviator zijn mooi maar wat te denken van de titeltrack of het over Nick Drake geschreven Give Us a Ring. Wat een fijne plaat is dit! Een mooie prelude naar Bless the Weather (ook mijn favoriet).