Skiggy Rapz - Boatdrinks (2004)

Uitgebracht in eigen beheer

met Wudstik

5. Where U At?! (5:09)
  6. My Music (4:31)

met Majazz

7. Been Around the Block (4:54)

8. On My Own (6:13)
  9. Ticket (3:34)
  10. Word (Say It Again) (4:03)

11. Re:Mind (6:41)

met Master Surreal, Pete Philly, Phreke, The Proov en Skate the Great

12. Intimate * (4:41)
  13. Word 'Em Up * (4:01)
  14. 1000 Miles * (4:32)

met Majazz

15. Out the Box [Remix] * (4:01)
  16. Sail Away * (4:16)
Wow, is dit de hoes van de internationale release? Ik heb nog de ouderwetse Hollandse!
Winnaar GPNL 2003, geweldig optreden toen (altijd eigenlijk wel). Leuk album, ben benieuwd naar het vervolg.
"Been around the block" is nog een tijdje het meest aangevraagde nummer geweest bij radio IBC FM (101.6) in Indonesië!"

avatar van luc011190
Ben ik best benieuwd naar, is verder nooit echt groot geworden, deze Grote Prijswinnaar.

The Truth is best een lekker nummer, waarin Rapz bewijst een goede rapper te zijn, beat schommelt tussen briljant en irritant

Pauper
Nieuwe album in samenwerking met Master Surreal bekend van Tifen is ook wel aardig. Ze hebben wel een boel verschillende soorten tracks neergezet met naar mijn mening ene beter dan de andere. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar dit album.

avatar van Lukaz
3.5*

avatar van BoordAppel
Dat zie ik ook bij de stemmen staan. Leg liever uit waarom je het een 3,5 geeft.

leuk album, maar een beetje jammer dat die bonustracks alleen op de japanse versie zitten

dion_odinot schreef:

en dan is pete philly toch veel beter.

maar in 2004 was pete philly nog niet op level van skiggy. nu misschien wel, toen zeker nog niet!

dit blijft een lekkere plaat, zelfs bijna 5 jaar later. *4,5

Skiggy Rapz is een mc die vaak een heerlijke positieve vibe neer zet en dat doet hij ook live. Hij heb een snelle flow en het plezier wat hij met rappen heeft straalt van de cd af. De productie klinken allemaal goed. Het hoogtepunt van dit album is het mooie en vooral eerlijke on my own, de jazzy sfeer en vooral de emotie die in dat nummer zitten is gewoon erg mooi.

Verder is het een cd die gewoon prima weg luisterd. daarom een terechte 3,5

dion_odinot schreef:

en dan is pete philly toch veel beter.

Pete Philly is als rapper toch echt een stuk minder naar mijn mening, ik bedoel dan kwa flow, tekstueel en live performance (alleen kijkende naar de rap kwaliteiten, want producties zijn vetjes).
Flow is origineel maar niet spectaculair van PP, tekstueel is het heel mager en als je PP hoort freestylen en daarna Skiggy dan is het verschil wel erg groot!

Mwa ik vind eigenlijk soiewso raar om Pete en Skiggy met elkaar te vergelijken. Skiggy is lekker energiek, en Pete vind ik vaak lekker laid back.

avatar van thtboz
Shelter schreef:

Pete Philly tekstueel niet beter? en live performance ? Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Als we toch gaan vergelijken vind ik Pete Philly beter dan Skiggy. Maar net als mijn voorgaande commentdropper vind ik dat ze niet echt vergelijkbaar zijn. Ze hebben allebei een totaal andere stijl. Maar tekstueel en live performence vind ik Pete Philly echt geniaal daar kan Skiggy niet aan tippen.

avatar van Shelter
Pete Philly heeft vrijwel geen wordplay, rapt heel laidback met simpel woordgebruik. Zijn teksten gaan toch ook niet heel diep.

Ik heb Pete Philly 3x live gezien, de eerste keer was helemaal geweldig en zo. De tweede keer was precies hetzelfde als de eerste keer en de derde keer precies hetzelfde als de tweede (en dus als de eerste). Maw varieren kan hij niet.
Hij heeft wel een aparte stem en flow, dat maakt het wel leuk en zo ik bedoel ik vind het echt geen slechte rapper. Maar hetgeen wat het echt uniek maakt en beter dan gewoon zijn de producties van Perquisite. De freestyles van PP vind ik echt verre van om over naar huis te schrijven, het was bijzonder mager. Op zich niet erg of zo, maar het is toch echt geen goede freestyler te noemen.

De reden dat ik ze vergeleek, was omdat dion_odinot ze vergeleek.
Op zich 2 aparte stijlen, maar ik heb dus wel een voorkeur. Als geheel klinkt PP & P wellicht beter maar puur de rapper alleen vind ik Skiggy beter.

avatar van Rene1979
Dit is echt een heel goed album! Fijne beats en Skiggy rapt gewoon erg goed.

avatar van Rene1979
Zo nu ook weer een kloppende hoes. welke bij de eerste release hoort

avatar van BoordAppel
die had ook zoveel pixels?

avatar van Rene1979
Ja dit is de in eigen beheer uitgebrachte hoes van Skiggy. Hierna kreeg hij een re-release op P-Vine

avatar van KILLERBEE99
Leuk albumpje, jammer dat het zijn enige reguliere is.

keynote speakerz is een erg vet album en daar is hij 50% verantwoordelijk voor