Crazy Horse - Loose (1971)

Label: Reprise

1. Hit and Run (2:44)
  2. Try (3:19)
  3. One Thing I Love (2:41)
  4. Move (3:16)
  5. All Alone Now (2:53)
  6. All the Little Things (5:08)
  7. Fairweather Friend (2:43)
  8. You Won't Miss Me (2:50)
  9. Going Home (2:54)
  10. I Don't Believe It (3:08)
  11. Kind of Woman (4:27)
  12. One Sided Love (3:15)
  13. And She Won't Even Blow Smoke in My Direction (1:25)
avatar van Stijn_Slayer
Vergeten berichten te plaatsen bij de albums van Crazy Horse.

Dit is ondanks het ontbreken van Danny Whitten, Nils Lofgren, Jack Nitzsche en Ry Cooder ook een sterk, en vooral spontaan album. Iets meer roots en country getint.

George Whitsell van The Rockets maakt hier overigens weer deel uit van de band.

Verbazingwekkend hoe niet eens zulke goede muzikanten samen toch zo'n goede groep kunnen vormen.

Hoogtepunt is 'All the Little Things' .

Crazy Horse staat mensen vooral voor de geest als begeleidingsband van Neil Young. Best jammer, want de groep is meer dan dat. Hoewel velen het eerste album (met Danny Whitten) prefereren, is Loose (en ook Crazy Moon) veel en veel beter. Het doet kwa sfeer denken aan 'Muswell Hillbillies' van de Kinks, maar is nog wat donkerder van aard. 'Hit And Run' is een vrolijke opener en loopt eigenlijk volledig uit de pas in vergelijking met de rest van het album. 'All Alone Now' geeft beter de sound van het geheel weer. Het is redelijk uptempo, maar kent een nostalgisch en trieste bijklank. Dat komt overeen met het gros van de nummers, wat niet zegt dat de te horen stijlen allemaal hetzelfde zijn. 'Fair Weather Friend' klinkt als een CSNY nummer, 'One Sided Love' is weer stevige rock.