Global Pandemic (2006)

10. Deceiver - Committed It All
  11. Nosferatu - Unpredictable
  12. Tieum - Annihilating Rhythm
avatar van Onderhond
Toch best een schattig verzamelaartje dit. Op aanraden van Goodfella een keer geluisterd (en ja, ik het The Outside Ageny als eerste gehoord ).

Darkcore, die soms naar iets commerciëlere hardcore neigt. Maar het beukt allemaal wel lekker. Doet wat terugdenken aan het hardere werk op de Thunderdome revival CDs. Brainpainter is inderdaad wat de uitzondering. Wat rustiger, industriëler. Maar wel erg mooi.

Verder veel leuke nummertjes, waar het early hardcore meets paardengallop darkcore trackje van DJ Mortifer nog het meest bovenuit steekt denk ik. Schattig

4*, leuke verzameling tracks, weinig tot geen valse noten.

avatar van Goodfella
Schattig .. soms ben je echt een rare, Onderhond

Ik ga helemaal voor Brainpainter hier, dat mag inmiddels duidelijk zijn. The Outside Agency ontwikkelt en verbreedt zichzelf de laatste tijd met grote sprongen (zie ook hun nieuwe plaat met Fracture 4 op Genosha) - ze schuiven zo toch écht richting Neerlands beste HC/electronica artiesten op deze manier.

Verder een prima verzamelaar met genoeg zwaar bovengemiddeld werk (Ophidian & DJ Ruffneck, Tapage, Napalm Candy, DJ Mortifer, Deceiver), maar ook een paar miskleunen die een hogere score in de weg zitten (Nosferatu en Tieum, platter en saaier wordt het niet).

avatar van Onderhond
Ik vond die Nosferatu niet eens zo slecht eigenlijk

En schattig vind ik wel passen voor dit soort werk. Nogal wat nummertjes die tussen darkcore en wat commerciëlere hardcore schipperen vind ik, zoals zo'n Mortifer. Gewoon lollige muziek. Ik word er in elk geval wel opgewekt van.

Niet echt loodzwaar gebeuk, harde noize of verpletterend ruige groezelige muziek, toch ?

avatar van Goodfella
Waar, maar bij schattig denk ik eerder aan múm of de melodieën van µ-Ziq, niet aan een verzameling van 12, zegmaar industrial hardcore tracks.

Het is ook niet zo dat je met deze verzamelaar naar je vriendin gaat en zegt: 'Hej liefje, wat ik nú voor schattige muziek heb gevonden!' Maar ik begrijp het natuurlijk wel in het licht van jouw/ons referentiekader, vind het ook alleen maar een leuke woordkeus

avatar van Onderhond
't is inderdaad niet meteen de typische lentemuziek nee , alleen straalt het, binnen het genre dan, wel iets lolligs en frivools uit vind ik. Niet te serieus. Leuk "rawr" gevoel.

Maar soms ben ik gewoon echt een rare inderdaad

avatar van tovenaar
Haha niet te doen weer hoor

avatar van Onderhond
Ondertussen ben ik totaal verslaafd aan die Nosferatu track trouwens. Dat stukje rond minuut 2 vind ik gewoon verpletterend gave en werkende hardcore. Zeer simpel, maar zwaar snel en uitermate effectief. Geweldig stukje doorstomende beukmuziek