Salt Tank - Science & Nature (1996)

Electronic
Label: Internal

1. Into the Light of the Shining Path (7:04)
  2. Olympic 638 (6:36)
  3. Eugina (Pacific Diva) (10:22)
  4. Taj (7:44)
  5. Gaza Strip (8:47)
  6. Isabella's Dream (6:26)
  7. Pi (7:47)
  8. Swell (Eden) (7:18)
  9. Final Charge (D. Up) (11:11)
Sietse
Klassieke ambient techno, voorloper van trance en meer van dat soort dingen. Staan enkele hele mooie nummers op, maar ook enkele die het geheel echt ver naar beneden halen. 3 voor de leuk.

avatar van Onderhond
voorloper van trance

Voor een plaat uit 1996

Sietse
de nummers die erop staan zijn wat ouder. Dit is een compilatie van EP's ofzo...de oudste dingen zijn uit begin jaren 90 als ik me niet vergis...zal het zo ff checken.

Sietse
Final Charge is uit '91, dus das behoorlijk oud.

Sietse
het is trouwens wel allemaal iets relaxter dan trance, geen stevige dansbeats maar wel het gebruik van geluiden die je later terug hoord in trance (met name de wat oudere trance)

avatar van RogerV
Ronduit prachtige trance van een bijna vergeten groep die veel meer credit verdient voor hun bijdragen aan de trance Het album is een verzameling van tracks die Salt Tank gedurende de jaren 90 maakte. Sommigen dateren al van de periode 1991-1994.

De muziek is warm, melodieus en heeft die onmiskenbare balearische sfeer. Wat me vooral bevalt is de redelijk ongepolijste sound die het zo nu en dan heeft. Dit is heerlijk als je in de auto op een broeierige zomermiddag rondrijd. Het maakt ook melancholisch naar vervolgen zomers.

Mijn favoriet is wel de track Taj. Een mooie opzwepende melodie heeft die.