Alter Ego - Transphormed (2005)

Duitsland
Electronic
Label: Klang Elektronik

1. The Human League - All I Ever Wanted [Alter Ego Remix] (6:52)
  2. Octave One en Ann Saundreson - Blackwater [Alter Ego Vocal Mix] (6:43)
  3. Speaktrum - Freakbox [Alter Ego Remix] (8:32)
  4. Primal Scream - Autobahn 66 [Alter Ego Remix] (6:41)
  5. 2raumwohnung - Spiel Mit [Alter Ego Remix] (4:22)
  6. Chicks on Speed - Fashion Rules! [Alter Ego Remix] (5:52)
  7. Reinhard Voigt - Robson Ponte [Alter Ego Remix] (7:58)
  8. Solvent - Think Like Us [Alter Ego Remix] (6:41)
  9. Riton - Angerman [Alter Ego Remix] (6:12)
  10. Tiefschwarz - Wait and See [Alter Ego Remix] (7:30)
  11. Beat the Bush [Tiefschwarz Remix] (7:56)
  12. Daktari [Robag Wruhme's Handk?mit Musikk Remixx] (6:15)
  13. Vincent van Dance [Solvent Remix] (4:54)
  14. Gate 23...Lost on Arrival [Isolee Remix] (5:48)
  15. Tubeaction [Losoul's "Serial Biller on Rocky Beech" Remix] (8:53)
  16. Daktari [Villalobos Remix] (12:28)
  17. Vincent van Dance [Rework Remote] (5:47)
  18. Beat the Bush [Ewan Pearson's Slow NRG Edit] (5:46)
  19. Tubeaction (Riton Re-Rub) (5:29)
  20. Rocker [Eric Prydz Remix] (8:34)
Electro_
De eerste tien nummers zijn zegmaar remakes van die nummers door Alter Ego. En de laatste tien remakes van anderen, van nummers ván Alter Ego. Rocker (Eric Prydz Mix) ken ik al, evenals de Freakbox remix door Alter Ego van Spektrum. En dat zijn allebei erg goede nummers.

Eerste cd bevat tal van goeie platen. Fashion rules en Wait & See zijn erg knap. De tweede cd is van mindere kwaliteit. Enkel de daktari-rmx'en van villalobos en Robag Wruhme bevielen mij ( vooral de tweede). De andere nummers overtreffen het origineel niet.

3.5/5

Electro_
Heb hem nu een keer beluisterd en er zitten wel leuke nummers tussen. Track 7, 8, 11 en m'n favoriet is de Beat the Bush Remix van Ewan Pearsons. Die club-nummers zijn (nog) niet echt mijn ding. 3,5*