Jel - Soft Money (2006)

Hip-Hop / Electronic
Label: Anticon

1. To Buy a Car (2:55)
  2. All Day Breakfast (4:18)
  3. No Solution (3:37)
  4. All Around (3:21)

met Stefanie Böhm

5. Trashin' (4:03)
  6. Sweet Cream in It (2:16)
  7. Soft Money, Dry Bones (3:39)

met Pedestrian

8. Know You Don't (3:34)
  9. WMD (4:36)

met Wise Intelligent

10. Mislead (1:56)
  11. Nice Last (4:25)
  12. Chipmunk Technique (1:36)
Electro_

luxaflex
ik vind dit zeker wel een dope album! heb na mijn aankoop een maand lang staan springen op 'all around', later ook op de rest. mocht je ooit de kans krijgen om jel live te zien; lekker laten spelen en niet gaan kijken... zijn optredens zijn bijzonder triest. dan kun je beter subtle eens gaan checken [waar jel de beats doet].

avatar van Osiris Apis
Sweet Cream in It. Live mix door Jel

OMG. Respect

avatar van waxs
Osiris Apis schreef:
Sweet Cream in It. Live mix door Jel

OMG. Respect

Geweldig idd, meteen opzoek gegaan naar de rest van het album.

avatar van John Doe
Iemand noemde Odd Nosdam eens de Jimi Hendrix van de MPC. Nou, dat geldt voor deze man ook zeker als ik dat filmpje kijk en dit album luister. Jammer dat ik het laat ontdek, hoewel het begrijpelijk is, want Anticon is (net als de hele muziekindustrie) een mierenhoop.

Dit zijn echt fijne beats, klanken met mooi gevoel en het album luistert bovendien vloeiend als geheel.

avatar van John Doe
Van ''All Day Breakfast'' is trouwens ook zoeen live uitvoering: klik.

avatar van Sjaakspeare
Know You Don't is geweldig in ieder geval.

avatar van hiphopmaster
Wise Inteligent in combinatie met Jel is op papier een hele bijzondere combinatie. Wie de stijl kent van Poor Righteous Teachers weet precies wat ik bedoel. Maar ik ben aangenaam verrast. Sowieso vind ik de gastbijdragen van Pedestrian, Wise en Stefanie Bohn een aangename afwisseling op dit hoofdzakelijk instrumentale album. Dit wil trouwens niet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de rest van dit album, want dat ben ik weldegelijk. Vette beats van Jel met heerlijke samples. Lekker om zo te luisteren. Het beste werk dat ik ken van hem. 4*!

All Day Breakfast, Nice Last en No Solution zijn mijn favorieten!