Protomartyr - Under Color of Official Right (2014)

Label: Hardly Art

1. Maidenhead (3:38)
  2. Ain't So Simple (2:17)
  3. Want Remover (2:29)
  4. Trust Me Billy (2:14)
  5. Pagans (1:11)
  6. What the Wall Said (3:11)
  7. Tarpeian Rock (2:02)
  8. Bad Advice (2:40)
  9. Son of Dis (1:08)
  10. Scum, Rise! (2:37)
  11. I Stare at Floors (2:23)
  12. Come & See (3:56)
  13. Violent (1:51)
  14. I'll Take That Applause (2:55)
avatar van Linius
Heerlijke rock plaat.

Dit album mag hier toch wel wat meer onder de aandacht gebracht worden. Hoewel het me niet aan een specifieke band doet denken (compliment), neemt dit me somehow mee terug naar begin jaren 90. Voor mij een periode waarin veel goede muziek werd uitgebracht. Hetzelfde heb ik op dit moment met METZ, maar dat vind ik dan wel lijken op Nirvana, en kan ik (nog) niet echt waarderen.

Zag ze optreden bij KEXP en dat sprak me aan. Tot nu toe vind ik kant A wel een stuk beter dan kant B. Prijsnummers tot nu toe; Maidenhead, Ain't so simple, Want Remover, What the Wall Said en Come &See.

Op naar de nieuwe worp en ga ze op zeker zien bij LGW?!

avatar van Linius
Live een sterke band. Heb ze afgelopen jaar in brixton gezien in een zweterig klein zaaltje. Enorm genoten. Hoop ze op LGW? ook weer mee te pakken

avatar van frolunda
Sterk debuut album dat qua sound wel wat teruggrijpt naar de new wave van begin jaren tachtig.Terwijl nummers als Bad advice en Tarpeian Rock me weer wat aan de the Fall doen denken.Ook de Pixies hoor ik hier en daar terug.Toch lukt het Protomartyr,ondanks al die invloeden om met iets van een eigen geluid te komen.De songs zijn kort,puntig en vaak meeslepend.Ook de wat lijzige zang bevalt me erg goed.Dit alles resulteert op Under Color of Official Right in veel prima nummers waarvan ik Ain't so simple,Scum Rise! en Come & see de beste vind.Maakt me erg benieuwd naar de opvolger.Goed.

avatar van dix
dix
Tarpeian Rock is de beste imitatie van The Fall die ik ooit hoorde, en dat is bedoeld als compliment.

avatar van Cor
Cor
Ook weer lekker grimmig, urgent en dwingend. En toch oom melodieus.