Hans Zimmer - K2 (1991)

Label: Varèse Sarabande

1. The Ascent (27:39)
  2. The Descent (13:41)
neo
Begin van de jaren 90 Zimmer score waarin elektronische muziek wordt gecombineerd met orkestrale instrumenten. Veel underscore en op een gegeven moment is het verschil tussen de twee nauwelijks meer hoorbaar. Erg knap gedaan. 4 sterren

neo
Opvallend is ook dat het hier officieel om een rejected score gaat. Zimmer score is wel te horen in Europese filmversies.

Jazzthieve
Naar mijn gevoel veel stijlovereenkomsten tussen deze en Drop Zone die hij enige tijd later maakte.

neo
En voeg daarbij Broken Arrow en dan heb je de drie die het meest op elkaar lijken.

avatar van stuntman_jasper
Rejected? En wel officieel releasen?

neo
Ja, dat gebeurt wel vaker hoor.