Eddie Jefferson - Letter from Home (1962)

Jazz
Label: Riverside

1. Letter from Home (2:58)
  2. Take the "A" Train (3:07)
  3. Billie's Bounce (2:44)
  4. Back in Town (3:06)
  5. Soft and Furry (2:49)
  6. A Night in Tunisia (3:29)
  7. Things Are Getting Better (3:08)
  8. Keep Walkin' (2:57)
  9. I Feel So Good (3:09)
  10. Bless My Soul (Parker's Mood) (3:25)
avatar van heartofsoul
Dit is een ontzettend fijn album in het genre vocal jazz. Veel liefhebbers halen daarvoor hun neus een beetje op, behalve dan als het Billie Holiday of Ella Fitzgerald betreft. Dat snap ik niet zo goed - Eddie Jefferson, om wie het hier dus gaat, was een zeer goede jazzvocalist met heel veel swing in zijn stem. Hij was bovendien een meester van de vocalese. Op dit album wordt hij bovendien begeleid door heerlijke musici, zoals Johnny Griffin (tenor sax) en James Moody (alt sax). Van dit album zou ik wel eens een remaster willen horen, want dit is een van mijn favoriete albums in het genre.