Xandria - Sacrificium (2014)

Duitsland
Label: Napalm

1. Sacrificium (10:05)
  2. Nightfall (3:56)
  3. Dreamkeeper (4:36)
  4. Stardust (5:33)
  5. The Undiscovered Land (7:22)
  6. Betrayer (6:05)
  7. Until the End (5:39)
  8. Come with Me (3:56)
  9. Little Red Relish (4:32)
  10. Our Neverworld (3:46)
  11. Temple of Hate (5:49)
  12. Sweet Atonement (4:14)
  13. The Watcher * (4:44)
  14. Sacrificium [Instrumental Version] * (10:05)
  15. Nightfall [Instrumental Version] * (3:56)
  16. Dreamkeeper [Instrumental Version] * (4:36)
  17. Stardust [Instrumental Version] * (5:33)
  18. The Undiscovered Land [Instrumental Version] * (7:22)
  19. Betrayer [Instrumental Version] * (6:05)
  20. Until the End [Instrumental Version] * (5:39)
  21. Come with Me [Instrumental Version] * (3:56)
  22. Little Red Relish [Instrumental Version] * (4:32)
  23. Our Neverworld [Instrumental Version] * (3:46)
  24. Temple of Hate [Instrumental Version] * (5:49)
  25. Sweet Atonement [Instrumental Version] * (4:14)
totale tijdsduur: 1:05:33 (2:15:50)
avatar van Metalhead99
De eerste plaat met Dianne van Giersbergen?

Klopt!
Sample te beluisteren op Napalm Records Xandria.

Klinkt eigenlijk wel zoals de voorganger, Manuela Kraller. Vind ik persoonlijk niet heel erg, want die beviel me heel erg!

avatar van Nicole_1989
Samples van alle nummers hier te beluisteren!

avatar van Rinus
Ik heb een enorm zwak voor deze band, die toch een beetje tot de "underdog" van het genre hoort, maar ondertussen wel kwalitieitsalbums aflevert. Ik heb de voorstukjes gehoord, en dat klinkt erg goed. Ze zetten de richjting van het verpletterende voorgaande album voort. Nieuwe zangeres klinkt erg goed. Album staat op de verlanglijst.

En Dianne van Giersbergen woont in mijn achtertuin, Dordrecht. Dus de kans is waarschijnlijk groot, dat we ze een keertje in Bibelot gaan zien.

avatar van The_CrY
Zo he, deze band heeft wel heel goed geluisterd naar Nightwish, compleet met een Tarja-kloon op zang. Klinkt verder zeker niet verkeerd. Misschien geen eigen recept, maar toch zeker wel lekkere koekjes.

The_CrY schreef:

Dianne van Giersbergen een Tarja-kloon? Dan moet je het vorige album van Xandria, Neverworld's End, met de vorige zangeres eens beluisteren: Manuela Kraller!

avatar van The_CrY
Ik bedoel er niets verkeerds mee. Tarja is een uitstekend zangeres, en Dianne van Giersbergen bezorgt me ook vaker dan niet kippenvel. Haar stem past uistekend bij de composities van de band. Hoop dat deze zangeres even blijft. Ik wil de vorige best luisteren, maar een andere stem zal ik wel jammer vinden. Xandria heeft me voorheen ook nooit echt gepakt, maar dit album vind ik geweldig. Staat nu al een paar dagen op repeat.

The_CrY schreef:

Er is ook helemaal niets verkeerds aan! Nightwish-fans vonden het bijna een verademing dat Xandria met Neverworld's End ineens zoveel Nightwish-invloeden liet horen...nam hen mee terug naar het Tarja-tijdperk! En met Dianne gaat dat genre mooi door, met toch een eigen Xandria-geluid...ik vind ze geweldig