Mick Pointer Band - Marillion's "Script"Revisited (2014)

Label: Verglas

9. Grendel
  10. Market Square Heroes
  11. Margaret
avatar van vigil
Het is natuurlijk wat wrang (of raar...) dat een na 1 album ontslagen drummer op stap gaat met de klassieker om daar geld mee te verdienen. Als Fish dat nou doet of Rothery dan is dat op zich geen probleem maar Pointer die er uit moest omdat hij niet goed genoeg was is toch wel erg vreemd. De concerttour kwam ook een aantal keer in Nederland en die heb ik uit principe niet bezocht.

Voor zover ik begreep waren de concerten wel succesvol, veel publiek die kreeg waar ze voor kwamen namelijk een trip door Memorylane die de oorspronkelijke band niet meer zal geven. Onder de leden van de Mick Pointer Band zitten ook wat legendarische neoproggers. Op gitaar is Nick Barrett (Pendragon) te vinden en de bas hangt om de nek van Ian Salmon (Arena). De niet onbelangrijke taak van toetsenist ligt in handen van Mike Varty (Shadowland & Credo) en als laatste komen we bij de man die de moeilijkste taak heeft namelijk Fish vervangen. Brian Cummins is zijn naam en zijn grootste verdienste is zanger in de behoorlijk bekende Genesis tributeband Carpet Crawlers.

Onder het motto een verzameling moet compleet krijgen heb ik de dubbel cd toch maar gekocht (zo duur was hij niet) en ik heb alle vooroordelen over boord gesmeten en met open vizier gaan luisteren. En dan, blijkt toch wel dat het fantastisch klinkt. De zanger is erg goed, de cd stond op in een winkel en een aantal klanten dacht gewoon echt dat het fish was, en ook muzikaal is het flink genieten. Mick Pointer is ook hier de zwakste schakel maar ik moet bekennen dat zijn drumgeluid goed is en hij verder degelijk werk aflevert.

Het werk is redelijk natuurgetrouw gebracht en ik denk dat iedere Marillio dit wel zou kunnen waarderen zeker als er hier of daar wat vooroordelen/principes over boord worden gemikt.

Altijd weer die tweespalt: ergens klopt het niet .. muziek recyclen .. maar dit is wel zo geweldig goed, mooi en vooral enthousiast gedaan ! Vooruit .. 4 sterren !

avatar van Pelk Ruel
Vinyl versie gekocht, prima uitvoering, alleen jammer dat er na elk nummer een fade out is. Dit doet afbreuk aan de live registratie

avatar van vigil
Dat zal met de vinyltijd te maken hebben. Anders hadden ze een nummer weg moeten halen en daar was je vast ook niet vrolijk van geworden.