Deniece Williams - This Is Niecy (1976)

R&B
Label: Columbia

1. It's Important to Me (4:19)
  2. That's What Friends Are For (4:27)
  3. How'd I Know That Love Would Slip Away (3:48)
  4. Cause You Love Me Baby (4:07)
  5. Free (5:58)
  6. Watching Over (3:54)
  7. If You Don't Believe (7:56)
avatar van sq
sq
Deniece Willams zingt zoals veel moderne R&B-zangeressen dat wel zouden willen.

'Free' zou, in een wat modernere productie, morgen zó weer in de hitparades kunen staan en zou dan wéér opvallen. Voor liefhebbers van R&B waar echt gezóngen mag worden.

avatar van Reijersen
sq schreef:
Voor liefhebbers van R&B waar echt gezóngen mag worden.

Hey, that's me. Ik zal zeker eens kijken of ik deze CD ergens kan vinden.

avatar van sq
sq
DW heeft een zeer hoge stem, Minnie Riperton, maar dan meer virtuoos. Het repertoire is soft, te soft en lief voor menig Soul - liefhebber denk ik.

Probeer anders eerst alleen ´Free´. Rest van dit album weet ik niet zo goed meer. Heb m zelf ook niet. Ik ben een andere van DW aan het plaatsen, die beter is. ´Free´ is misschien wel haar beste nummer.

avatar van Reijersen
sq schreef:

Doet ik.

avatar van principal2000
Free blijft een erg sterk zweverig nummer. De rest van dit album is eigenlijk ook prima te genieten. Een dikke 3,5* voor haar debuut.

avatar van FunkStar
Goed debuut album van Deniece hoor! Het funkt en groovt flink en je hoort heel goed de lekkere sound van Earth Wind & Fire er doorheen. Dat is ook niet zo heel verwonderlijk want Maurice White zat achter de knoppen.

Mijn favoriete nummers zijn het heerlijke funky Watching Over, het mellow Cause You Love Me Baby, It's Important For Me (waarop je ook de stemmen kunt horen van de leden van EW&F).
Ook de hit Free blijft een heerlijk nummer met een geweldig intro.