Pearl Jam - November 29 2009 Christchurch, NZ (2009)

Label: KUFALA

1. Given to Fly (3:40)
  2. Got Some (3:00)
  3. Animal (2:25)
  4. Once (5:19)
  5. Unthought Known (3:48)
  6. Tremor Christ (4:03)
  7. Elderly Woman Behind the Counter in a Small Town (3:30)
  8. World Wide Suicide (4:44)
  9. In My Tree (4:48)
  10. Marker in the Sand (4:28)
  11. Even Flow (7:07)
  12. Force of Nature (4:33)
  13. I Got Id (3:50)
  14. Life Wasted (4:34)
  15. Garden (5:17)
  16. Do The Evolution (3:48)
  17. Go (2:49)
  18. Encore 1 (1:19)
  19. The End (3:37)
  20. Red Mosquito (5:07)
  21. Indifference (5:23)

met Ben Harper

22. State of Love and Trust (3:29)
  23. The Fixer (2:59)
  24. Encore 2 (1:56)
  25. Jeremy (4:59)
  26. Better Man (4:55)
  27. The Real Me (3:50)
  28. Better Be Home Soon (3:31)

met Neil Finn en Liam Finn

29. I Got You (4:10)

met Neil Finn en Liam Finn

30. Alive (5:39)
  31. Rockin' in the Free World (8:01)
  32. Yellow Ledbetter (7:05)
avatar van Rogyros
Dit is werkelijk een fantastische live registratie. Ik heb hem aangeschaft via pearljam.com vanwege de setlist. Het verbaast mij iedere keer weer hoeveel de setlists onderling afwijken. Pearl Jam maakt er nooit een hitshow van. Ze hebben een behoorlijk oeuvre, en dat laten ze continu horen.

Op dit album zijn onder meer Force Of Nature en The End te horen, evenals Garden (iets wat Pearl Jam al heel lang bijna niet meer speelt), Tremor Christ (ook niet vaak live te horen) en Red Mosquito.
Dit album wilde ik daarom graag hebben. Een opvallende setlist is een ding, maar de manier waarop de band speelt is weer iets anders. En dat is wederom fenomenaal. Ik vind Pearl Jam een geweldige live band, en dit is een van hun beste registraties. De band speelt superstrak, en Eddie is uitstekend bij stem. Er heerst een geweldige sfeer, heel relaxed zonder dat de muziek daar onder lijdt, want die wordt wel met de kenmerkende urgentie gespeeld.

Daarnaast is er wederom nog een gastoptreden van Ben Harper, uiteraard bij Indifference. Ook is er een gastoptreden van de Nieuw-Zeelander Neil Finn en zijn zoon Liam Finn. Ze doen mee aan twee nummers van Neil Finn, Better Be Home Soon (Crowded House) en I Got You (Split Enz).

Een ontzettende aanrader is dit optreden in Christchurch, Nieuw-Zeeland.