Sandy Coast - Sandy Coast (1971)

Label: Polydor

1. Just a Friend (3:02)
  2. Side Step (3:20)
  3. If (1:57)
  4. Take Off (5:42)
  5. True Love, That's a Wonder (3:10)
  6. Nobody (4:22)
  7. You've Got to Do It Better (2:47)
  8. Sorry (3:52)
  9. Yes It Must Be Spring (2:50)
avatar van rudiger
nooit sandy coast gevolgd , maar TRUE LOVE THAT`S A WONDER is gewoon goed.

Pieter Paal
rudiger schreef:
nooit sandy coast gevolgd , maar TRUE LOVE THAT`S A WONDER is gewoon goed.

Hartstikke goede band met Hans Vermeulen. De single 'Just a friend' en het album 'Shipwreck' zijn ook onwijs goed.
In 1981 maakten ze hun come-back met het prachtige 'The eyes of Jenny'.

avatar van Droombolus
Lekker basic album van Sandy Coast, nooit echt een fave band van me geweest maar deze plaat mag er wezen.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Just a friend is echt klasse. True love uiteraard ook, maar Yes it must be spring behoort ook tot de favorieten. You've got to do it better is ook een lekker nummer. Een aangenaam nederpop album.

Heel erg mooi album. Natuurlijk met de singles Just a friend en True love, that's a wonder. Maar mooier zijn de albumtracks als If en Yes it must be spring.

Makkelijk op CD verkrijgbaar samen met Stonewall uit 1973.

avatar van vigil
Opvallend dat het prachtige spacy symfonische Take Off nog niet genoemd is hier.

avatar van Madjack71
Een degelijk album van Sandy Coast, dat met Just a Friend een fijne opener heeft met een lekker gitaar rifje. True Love, That's a Wonder blijf ik een goed nummer vinden. Echt een album dat het geluid heeft van over de valreep van de jaren zestig.

gar
Weet iemand toevallig of de nieuwe box Subject of my Thoughts van Sandy Coast geremasterd is en van een betere geluidskwaliteit is dan de tot nu verschenen reissues op cd?