Sandy Coast - Stone Wall (1973)

Label: Polydor

8. Dewdrop
  9. Tangerine
  10. Wind
Pieter Paal
'Blackboard jungle lady' is een fantastische single. De rest van dit album moet ik nog ontdekken.

Wat een album! Echt te gek. Lekkere sound op dit album, zoals op Tangerine, Blackboard jungly lady (de single) en Stonewall. Maar ook de rustige nummers zijn juweeltjes, misschien zelfs nog wel mooier dan de uptempo's. Het nummer Wonderland werd later opgenomen door Anita Meyer op haar eerste lp In the meantime I will sing in 1976. Productie; Hans Vermeulen.

Inmiddels weer makkelijk op CD verkrijgbaar samen met het album uit 1971.

avatar van nlkink
In 1973 waren zowel het matige succes van de single 'Blackboard Jungle Lady' en de lauwe recensies van het album aanleiding voor Hans Vermeulen om de groep op te heffen. Het zal Hans Vermeulen goed doen dat juist dit album nu alsnog de waardering krijgt die het verdiend in het boxje met het album uit 1971.

avatar van Madjack71
Met terugwerkende kracht mag wat mij betreft dit album van Sandy Coast tot de klassiekers van de nederlandse popmuziek gerekend worden. Krachtige composities die 40 jaar na dato nog staan als een huis.

gar
Weet iemand toevallig of de nieuwe box Subject of my Thoughts van Sandy Coast geremasterd is en van een betere geluidskwaliteit is dan de tot nu verschenen reissues op cd?