Deniece Williams - My Melody (1981)

R&B
Label: Columbia

1. My Melody (4:12)
  2. It's Your Conscience (4:53)
  3. Silly (5:57)
  4. Strangers (6:26)
  5. What Two Can Do (3:54)
  6. You're All That Matters (5:17)
  7. Suspicious (4:14)
  8. Sweet Surrender (4:16)
avatar van sq
sq
Geen album voor de zoekers van soulzangeressen met grootse passie. Deniece Williams zingt lief, sentimenteel, en melodieus. Het zal voor veel mensen van de 'betere muziek' nauwelijks te dragen zijn. Ik vind t mooi. Composities zijn zeer goed, en de wijze van zingen bevalt me ook. Als ik het vaak al te hysterische - kijk mij eens - geïmproviseer van de hedendaagse R&B weer eens zat ben, pak ik deze tevoorschijn. 'It's your Conscience' was de bescheiden hit, die overgens ook buiten de R&B wel werd opgepakt (haalde de verukkelijke 15 geloof ik zelfs).

Father McKenzie
Onlangs Sweet Surrender op de radio gehoord en het beviel me erg; Misschien toch eens op zoek naar iets van deze dame; Hele mooie stem vond ik dat.
Helaas, ik ben geen kenner, welk album zou een absolute aanrader zijn?
Een vraag voor de kenners....

avatar van sq
sq
Ik vind dit haar beste album. Niet omdat het de enige is die ik heb, want ik heb haar in deze tijd goed gevolgd (4 albums). Maar misschien moet je ook haar eerste proberen want ik weet haast wel zeker dat je de hit daarvan wel kent, YouTube - Denice Williams- Free

avatar van T.O.
Let's Hear It For The Boy is ook een bekende.

avatar van principal2000
De zoetsappige stem van Deniece kan mij wel bekoren. Ook vind ik dat de productie op dit album goed is. Nergens te bombastisch, maar wel gewoon goed en professioneel. Zoals ook door sq aangegeven, is dit wellicht voor menigeen te gepolijst en braaf. Ik vind dat er niks mis mee is. Het bekendste nummer It's Your Conscience vind ik een mooi voorbeeld van de sterke productie met de zangkwaliteiten van Deniece. Overigens klinkt Silly mij ook vaag bekend in de oren. Dikke 3*.