Billy Ocean - Suddenly (1984)

Trinidad en Tobago
Pop / R&B
Label: Jive

1. Caribbean Queen (No More Love on the Run) (7:55)
  2. Mystery Lady (5:04)
  3. Syncopation (5:22)
  4. The Long and Winding Road (4:43)
  5. Loverboy (5:17)
  6. Lucky Man (4:23)
  7. Dancefloor (4:15)
  8. If I Should Lose You (4:01)
  9. Suddenly (3:57)
  10. Caribbean Queen [No More Love on the Run) (Extended Mix] * (8:16)
  11. Lucky Man [Extended Version] * (6:08)
  12. Mystery Lady [Extended Version] * (6:49)
  13. Loverboy [Extended Mix] * (8:08)
avatar van Poeha
Zeer goed album van Billy. Mijn eerste "kennismaking" met hem!
Vooral Loverboy, Caribbean Queen en If I Should Lose You zijn topnummers!
Clip van Loverboy vond ik altijd een zeer groot Star Wars gehalte hebben!

avatar van Madonna
Ik heb deze LP van mijn krantenbaantje-geld gekocht. Grijs gedraaid toen. "Suddenly" .."Wake up, suddenly....you're in lo-o-ove...oehhhhhh" Mooi!

-4-

Madonna schreef:

-4-

avatar van monique
goed album en zeker het titelnummer blijft waanzinnig mooi

Pieter Paal
Van dit album ken ik alleen de 3 hits 'Caribbean queen', waar ook een 'European queen'-versie van is, 'Loverboy' en 'Suddenly'.
'The long and winding road' zal wel een Beatles-cover zijn. De titel 'Lucky man' doet mij weer aan E.L.P. denken, maar ik denk dat dit een ander nummer met die titel is. In de jaren 70, maar vooral in de jaren 80 scoorde Billy Ocean hit na hit met songs die na 1 keer gehoord te hebben niet meer uit je hoofd gaan. Hij treedt nog steeds op met deze nummers, maar wat is hij veranderd zeg.

avatar van Snakeskin
Leuk is het verhaal van zijn bezoek aan de Toppop studio, waar hij zo stoned als een garnaal (want Amsterdam was toen zeker het walhalla voor buitenlands artiesten die een joint wilden roken) met een koptelefoon op naar zijn eigen muziek zat te luisteren en verrukt uitriep"dit is te gek, wie is dit?"

avatar van Poeha
Dan heeft hij toch wel smaak

Ik blijf het een geweldig album vinden, ook na al die jaren.
Die 4,5* sterren blijven op zeker staan, 5* geef ik haast nooit.

avatar van laxus11
Loverboy en Carribean Queen blijven toch wel lekkere plaatjes hoor