Jennifer Rush - Jennifer Rush (1984)

Label: BMG

1. Madonna's Eyes (3:30)
  2. 25 Lovers (3:37)
  3. Come Give Me Your Hand (3:49)
  4. Nobody Move (3:32)
  5. Never Gonna Turn Back Again (3:28)
  6. Ring of Ice (3:50)
  7. Into My Dreams (4:00)
  8. I See a Shadow (Not a Fantasy) (4:20)
  9. Surrender (3:15)
  10. The Power of Love (6:00)
avatar van Snakeskin
met het onweerstaanbare "Power of love"waarvan je schoorvoetend moest toegeven het eigenlijk best wel een goed nummer te vinden.

avatar van edje1969
Wat een zuinige stemmen. Album knalt gelijk met Madonna's Eyes en ook bij 25 Lovers een krachtig popnummer. Hoogtepunten zijn Ring Of Ice en Power Of Love. I see A Shadow en Surrender klinken nu wel heel gedateerd, maar ik hou van het 80's-geluid.

avatar van PEN15
Jennifer Rush, ooit begonnen onder haar echte naam Heidi Stern. Mogelijk gekozen omdat dit wat beter past bij haar zwartkleurige lokken en aardedonkere regenboogvliezen. Viel me verder ook op doordat ze vrij weinig live zong. Ik heb haar stem nooit mooi gevonden en the power of love, juist dat nummer, vond ik verschrikkelijk.

Als ik de statistieken mag geloven had ze vijf singles met dit album, waarvan het uiteraard the power of love was die het zo goed deed. Daarnaast zou die single over de 1m verkopen in het Verenigd Koninkrijk wat op dat moment een record was.

Ik heb die stem van Rush altijd al vreselijk gevonden, maar als om het weer even goed te maken zeg ik er wel bij dat ze natuurlijk veel beter kan zingen dan ik en de opvolger van deze plaat zeker wat aandacht verdient om de pakkende melodien en het verloren en kenmerkende geluid van de jaren tachtig.

power of love zal ik absoluut niet meer opzetten, maar 25 Lovers, Ring of Ice en Come Give Me Your Hand vind ik hier er bovenuit springen en die waren toevallig allemaal single geweest.

avatar van BlauweVla
Goede plaat. Alleen "Surrender" kan ik niks mee, toch wel een opvullertje, op een verder consistent album. lekker synth-popperig.