King Diamond - Deadly Lullabyes (2004)

Alternatieve titel: Live

Denemarken
Label: Metal Blade

1. Funeral (2:36)
  2. A Mansion in Darkness (4:38)
  3. The Family Ghost (4:35)
  4. Black Horsemen (8:03)
  5. Spare This Life (1:41)
  6. Mansion in Sorrow (3:52)
  7. Spirits (5:18)
  8. Sorry Dear (1:07)
  9. Eye of the Witch (4:24)
  10. Sleepless Nights (5:41)
  11. The Puppet Master (5:51)
  12. Blood to Walk (5:51)
  13. So Sad (4:42)
  14. Living Dead 'Outro' (1:41)
  15. Welcome Home (5:50)
  16. The Invisible Guests (5:34)
  17. Burn (4:37)
  18. 'Introductions' (1:41)
  19. Halloween (5:39)
  20. No Presents for Christmas (6:46)
avatar van Sinner
Sterke live plaat met een uitstekende setlist. Hoewel? Ik heb er eigenlijk wel mijn twijfels over hoe live dit effectief allemaal is, want ik heb King Diamond in al die jaren nog nooit zo perfect horen zingen als hij hier doet. Ik denk dat er dan ook nog aardig wat is bijgestuurd in de studio, ala Priest's Unleashed In the East.

Dit is echter niet zo storen, en net als op Unleashed is het belangrijkste van een concert registratie, namelijk sfeer toch behoorlijk aanwezig. Het publiek zing bij momenten lekker mee en met krakers als Black Horsemen, Eye Of The Witch, Welcome Home en The Invisible Guests is het dan ook echt een leuke plaat geworden.

Wat ik dan wel weer mis zijn een hele hoop nummers die er best op hadden gemogen, want de speelduur is met zijn 90 minuutjes echt wel te kort voor een dubbel cd. Zo hadden The Trial, Abigail, The Poltergeist, From The Other Side, Voodoo, Black Demon, Waiting etc etc ook best wel een plaatje verdient in de setlist.

Maar toch zeker niets te klagen langs mijn kant en zeker de moeite van het beluisteren waard. Alleen jammer dat er nog steeds geen live dvd is, aangezien King Diamond het toch ook van het visueel aspect moet hebben en dat zie je natuurlijk niet op een cd. (er zouden normaal nog opnamens gemaakt worden op de volgende toer voor een dvd maar dat belooft King nu al zolang dat ik er eigenlijk niet echt meer in geloof).

Stijn_Slayer
Geweldig live album met inderdaad een erg goede setlist. Zoals Sinner al zei is het een groot pluspunt dat de sfeer goed hoorbaar is. Het publiek heeft er duidelijk zin in, en dat kan ook bijna niet anders met zo'n geweldig optreden van de band. Elk nummer is gewoon geweldig!

Ook is het geluid aanzienlijk beter dan op de 1e live cd. Deze en Abigail zijn m'n favoriete King Diamond CD's.

Nog altijd wachten we op een live DVD, ik wil zo'n geweldige show toch eens zien. Ik moet ook zorgen dat ik er zelf heen ga zodra King weer hier is

avatar van vin13
King is van plan weer te touren in 2009 maar hij is nog herstellende van rugproblemen. Ik heb hem een paar jaar geleden kunnen meemaken en ik vond het hard en geweldig. Zijn stem was prima en de show creepy. Google maar op The Coven, dat is de fansite.

avatar van notsub
Dit is een opvallend sterke live registratie. De songkeuze is erg uitgebalanceerd en bevat vele hoogtepunten uit de lange loopbaan van de koning. Het begin van het Abigail album is al ijzersterk en ook de nummers Burn en Eye of the Witch van "The Eye" zijn precies mijjn favorieten. Aan het slot wordt "Them" aangedaan en met Helloween is ook het debuut nog vertegenwoordigd.

Hoewel het unieke geluid van de band niet overal even markant is, zet de band een prima sound neer, met genoeg ruimte voor sprookjeachtige/creepy intermezzo's. De zang van King Diamond is opvallend goed en zou inderdaad wel eens opgepoetst kunnen zijn. Dit album bewijst wel dat King Diamond uniek is met zijn theatrale show, nu nog een DVD? Die staat al lang in de planning, maar zijn gezondheid gaat nu eerst voor.

avatar van B.Robertson
Erg goed geluid, en veel tracks die ik niet ken. Heb de albums Fatal Portrait t/m The Eye op lp, deze live-cd vult dat zeer verdienstelijk aan. Er zal aan e.e.a. wel wat bijgeschaafd zijn maar het resultaat is geweldig, de show duurde even zo goed niet bijzonder lang maar je krijgt geen drumsolo's e.d.

avatar van AGE-411
Opvallend: Geen nummers van Mercyful Fate, terwijl er bij ieder optreden toch verschillende klassiekers gespeeld worden? (Evil, Come To The Sabbath, Curse of the Pharaohs,...). Of zou dit bewust gedaan zijn?