Steve Morse Band - The Introduction (1984)

Label: Elektra

1. Cruise Missile (5:35)
  2. General Lee (3:19)
  3. Introduction (2:55)
  4. V.H.F. (Vertical Hair Factor) (4:19)
  5. On the Pipe (4:49)
  6. The Whistle (2:17)
  7. Mountain Waltz (4:28)
  8. Huron River Blues a) Dark Water B) Water Under the Bridge C) Toxic Shuffle (6:12)
avatar van B.Robertson
Steve Morse zijn doorstart na het uiteenvallen van Dixie Dregs.
Ditmaal wat meer gitaar-rock en wat minder fusion. De country-invloeden blijven terugkeren in zijn muziek. Drummer Rod Morgenstein ging mee met Morse en toetsenist T. Lavitz is gastmuzikant.
Een bescheiden voortzetting van Dixie Dregs. Steve Morse heeft veel liedjes geschreven en het is niet allemaal even mooi. De nummers General Lee, The Introduction en Huron River Blues kunnen me goed bekoren. On the Pipe is wel leuk, maar de rest doet onder voor ander werk dat mij van hem bekend is.

avatar van B.Robertson
Beetje negatieve toonaard vanaf die laatste drie regels: gewoon een mooie gitaarplaat van Steve Morse. Een frisse CD-remaster vs. een oude kraakplaat maakt ook uit met dit soort muziek. Natuurlijk is het niet allemaal goud wat er blinkt, maar dit album doet dus niet onder voor, inmiddels wat meer, ander werk dan mij van hem bekend is.

avatar van hnzm
Op mijn favoriete nummer van dit album, track 2 General Lee - YouTube speelt countryrocker Albert Lee mee als gastgitarist. Mooie samenwerking.