Lacuna Coil - Karmacode (2006)

Italiƫ

4. Within Me (3:32)
  5. Devoted (3:49)
  6. You Create (1:32)
  7. What I See (3:39)
  8. Fragments of Faith (4:10)
  9. Closer (3:00)
  10. In Visible Light (3:59)
  11. The Game (3:30)
  12. Without Fear (3:59)
  13. Enjoy the Silence (4:04)
  14. Without a Reason * (4:51)
  15. Swamped [Acoustic Version] * (3:41)
vind het een goed album, zeker met de cover van depeche mode op

avatar van UmmaGumma 44
Een album met potentie wat mij betreft...!
Goeie afwisseling wat betreft zang.

Laatste tijd veel goeie Italiaanse metal gehoord (novembre o.a.)

Luister dan maar naar de Italiaanse band Necrodeaht..

avatar van freitzen
Jazeker, Enjoy the Silence is goed. Als je tenminste tot daaraan komt...

Je moet namelijk eerst nog langs 11 nummers ongeinspireerde bagger (eerste drie nummers klinken precies hetzelfde) waarvan je alleen maar depressief wordt. Het zal ongetwijfeld allemaal erg mooi zijn, maar helaas niet voor mij.
Daarna hoor je een redelijk nummer, zodat je hierna je niet helemaal de pleuris schrikt als je vervolgens de goedgeslaagde cover van Depeche Mode te horen krijgt.

Ik heb dit album gekocht omdat hij goedkoop was, omdat hij goede recensies kreeg (afwisseling zang o.a.) en omdat ik dat laatste nummer al kende, maar deze cd valt in totaal toch echt tegen... Het boekje vind ik trouwens wel erg mooi.

Tussen 1.5 en 2 in... nou vooruit, 2.0* voor de teksten

Lacrymosa
Mijn scores voor de liedjes:
1.Fragile 4*
10.Invisible Light 3*
11.The Game 2.5*
12. Without Fear 4*
13. Enjoy The Silence 4.5*
In het algemeen is dit echt geen slecht album, hoor. Het gitaarwerk is echt het beste wat ik ooit gehoord heb, ze geven je echt zin om te shaken. Het enige wat me stoort aan Lacuna Coil is hun Italiaans accent wanneer ze in het Engels zingen. De eerste drie liedjes klinken bijna identiek hetzelfde. Devoted, Without Fear (dat in het italiaans gezongen wordt) en Enjoy The Silence vind ik de hoogtepunten van het album, alleen Invisible Light en The Game wisten me niet te bekoren, ze zijn gewoon niet memorabel genoeg. De rest van het album is goed, maar helaas niet uitstekend.
Van mij krijgt het 3.5*

avatar van relentless
tja om nu met de deur in huis te vallen tja mmoet het toch doen vind er geen zak aan kijk hier kan ik niks mee andere platen van lacuna kunnen wel aardig klinken maar goed. ik hou zoiezo van extrme metal zoals deicide,slayer,kreator,dimmu borgir,sepultura,born from pain six feet under,nile,morbid angel obituary AMON AMARTH maar als je iets uit de gothic metal/rock of weet ik veel hoe je het wil noemen

pak dan een cd van nightwish,evanescence,asrai the cure,of iets dergelijks maar ag dat ben ik nou SALUUT HEB M,N ZEGJE GEDAAN -GODSPEED

You! Black Emperor

avatar van relentless
gewldig mike alleen jij zal dit denk begrijpen dat godspeed lach me dood

Mtthz
Lekker albumpje. Maar er is meer lekker een dat album. Cristina Scabbia!

Lacrymosa
Ja, echt wel een super album, hoe meer je er naartoe luistert hoe beter het wordt en ik raak het echt niet beu. alle nummers zijn top met als hoogtepunt de afsluiter Enjoy The Silence.

Ook top is het in het Italiaans gezongen Without Fear. Dit lied is zo leuk om mee te zingen.

Verder zijn alle liedjes ondersteund door heerlijke gitaren, de rock-deuntjes zijn subliem!

tip_of.yourstar
Niet echt een top-album wat mij betreft.

'Enjoy The Silence' is met grote voorsprong het beste nummer van Karmacode. 'Our Truth' en 'Within Me' vind ik ook meer dan oké, maar daar houdt het al haast mee op. Veel van de overige nummers lijken imo teveel op mekaar. De band zou ook wel eens mogen overwegen om niet elk nummer met dezelfde strofe-refrein-strofe structuur te schrijven.

Na Comalies (wat een prachtalbum is), had ik meer verwacht van Karmacode. Temeer omdat het 4 jaar duurde voordat het nieuwe album klaar was.

De goede nummers van de plaat zijn ook echt goed, daarom: 3*

Lacrymosa
Ik ben nu echt na een paar maanden opnieuw verslaafd aan dit album.(en aan de prachtige Cristina Scabbia natuurlijk)
Het is zelfs een van mijn lievelingsalbums geworden!

Ik kan helemaal nie meer wachten op een nieuw album (al zou dat wel nog een keer heel erg lang kunnen duren)

1. Fragile: Perfecte en krachtige opener van het album
4.5*

2. To The Edge: Ook mooi maar klinkt een beetje te veel als Fragileen is misschien wel een beetje minder goed ook.

3. Our Truth: De eerste single, uitstekende keuze. Opnieuw heel krachtig en mooi gezongen.

4. Within Me: De laatste single van dit album. Vind ik persoonlijk niet heel mooi. Het is wat eentonig.
3.5*

5. Devoted: Wat een bom is dit! Echt SUPER!!!

6. You Create: Een gewone, normale intro voor het volgende lied, wat echt heel goed is.
3.5*

7. What I See: Een van de beste liedjes van het album. Net zoals alle anderen opnieuw heel erg krachtig

8.Fragments Of Faith: een van de mindere liedjes van het album. Vooral naar het einde toe.
3.5*

9. Closer: Derde single, een erg up-tempo liedje, met een tof refrein.

10.In Visible Light: Zeer degelijk liedje! Vooral naar het einde toe is dit echt wel SUPER!
4.5*

11. The Game: Net als In Visible Light, is dit opnieuw heel goed. Toffe lyrics btw!
4.5*

12. Without Fear: WOW! ! Totaly rules!! Het enige italiaans gezongen en trage nummer van Karmacode. Subliem!!
5***

13. Enjoy The Silence: Hier maak ik zelfs geen woorden meer aan vuil! THE BEST!!!!
5*****

Lacrymosa
Wow, ik heb net gelezen op een site dat het volgende album van Lacuna Coil zal uitkomen in september 2008, dat is niet zo overdreven lang meer!

Het zal weer iets totaal verschillends zijn van Karmacode! Ik kan er echt niet meer op wachten!!!!!

avatar van notsub
Dit is een tegenvaller, maar desondanks de moeite waard. Na het geweldige Comalies waren de verwachtingen hooggespannen en werd de band vooral in Amerika erg populair. Misschien dat het daar mee te maken heeft, want ik vind de plaat risicoloos en op safe gespeeld. Wel is het erg degelijk en vormt het zangduo heel mooi het middelpunt van de band. Volgens mij kunnen ze beter, dus laten we eens kijken wat er uit gaat komen later dit jaar. Misschien was dit het stapje achteruit om er straks twee naar voren te doen?

avatar van Ayreonfreak
Goed album met een briljant gecoverde "Enjoy the Silence". Op dit album is wel duidelijk te horen dat ze de Amerikaanse markt op wilden, maar gek genoeg bevalt me dat wel.

Burzum
Beste band in het genre...

avatar van itbites
Klein tegenvallertje, staan voor mij minder goede nummers op dan de voorgangers. Desondanks een fijn vertrouwd geluid, maar het mag een beetje beter.

avatar van Killeraapje
kleine tegenvaller, dit album is erg gelikt en de songs zijn behoudens enkele uitschieters erg inwisselbaar. Het is typerend dat een cover het beste nummer van de plaat is

avatar van Rinus
Zeer acceptabel album, maar minder dan "Comalies" Maar de stem van Cristina Scabbia blijft heerlijk om naar te luisteren.

Ik had al enkele nummers van ze gehoord, en heb op aanraden van een vriendin dan toch maar dit album aangeschaft. Helaas ben ik er niet zo gek op. Er zitten wel enkele leuke nummers tussen, oa 'closer', 'our truth' en 'enjoy the silence', maar voor de rest... Leuk om eens te luisteren, maar toch niet te vaak. Een 3.0*

avatar van MetalWoman
Lekker album! Lacuna Coil vind ik soms een beetje te zacht en soms wil ik meer mannelijke stemmen horen (die maken het wat heftiger in mijn ogen... ik bedoel oren). Ik vind dit hun beste album. Echt een heerlijk luisteralbum met afwisselende nummers en goed in elkaar gezet. Dit album behoort toch echt bij je Gothic-Metal verzameling.