Gamma - Gamma 3 (1982)

Label: Elektra

1. What's Gone Is Gone (5:32)
  2. Right the First Time (4:03)
  3. Moving Violation (3:39)
  4. Mobile Devotion (6:37)
  5. Stranger (3:03)
  6. Condition Yellow (4:09)
  7. Modern Girl (3:35)
  8. No Way Out (4:06)
  9. Third Degree (4:40)
avatar van rockosaurus
De laatste Gamma (even de korte, doodgebloede reunie ergens in 2000 dacht ik buiten beschouwing gelaten) en wat minder stevig dan de beide voorgangers.
Toch nog genoeg mooie tracks zoals What's gone is gone, Mobile devotion en zelfs het poppy Modern girl.

Deze band verdient absoluut ook nu nog de aandacht !

avatar van Kronos
rockosaurus schreef:
Deze band verdient absoluut ook nu nog de aandacht !

En dat geldt nog steeds zeven jaar later in 2014.

Dat moet wel, want dit album staat samen met de voorganger op Foob's site met Underrated albums.

Helaas de twee voorgangers stelen de show dit album is stukken minder. Gewoon mindere nummers waardoor dit album het net niet maakt m.i.

avatar van iggy
Hetzelfde verhaal als bij Gamma 2. Ongeveer de helft van de nummers zijn best geinig te noemen. Met een Montrose die van tijd tot tijd lekker tekeer gaat. Hij had best wel wat meer op de voorgrond kunnen treden wat mij betreft. Want spelen kon hij zeer zeker!! De zang is lekker.
Het is jammer dat lang niet alle nummers even sterk zijn. Een euvel dat je bij alle drie de Gamma platen tegenkomt. De vierde heb ik nooit gehoord.

avatar van Rockfan
De naam die mij als eerste te binnen schoot toen ik dit voor het eerst hoorde was....Foreigner.

Davey Pattison is gezegend met een uitstekende stem. Ronnie Montrose speelt de pannen van het dak.

Het album leunt zwaar op keyboards. Nu heb ik daar niet zo veel op tegen maar hier hebben zo'n Casio-geluid.

Verder is het geen straf om naar te luisteren.

Geld hetzelfde dus voor Gamma 2 zie ik

avatar van gaucho
Ik ben het hier met Neal Peart eens: deze valt nogal tegen tegen in vergelijking met 1 en 2. Komt deels door de zwakkere songs en deels door het feit dat hier veel meer keyboards en synthesizers worden gebruikt. Daar heb ik op zich niets tegen, maar hier klinkt het allemaal wat ongemakkelijk, het klinkt allemaal wat kaal en leeg.

De vergelijking met Foreigner snijdt overigens wel hout. Daar heeft het op sommige momenten idd wel wat van weg.

Shadow King!!!!! is echt een Foreigner album ( komt doordat Lou Gramm daarop zingt)

Mijn eerste Gamma plaat en hij viel me toen wat tegen, gelukkig had ik niet de financiele armslag om gauw wat nieuws te kopen. Hierdoor de plaat tijd gegeven om te groeien en dat heeft hij goed gedaan. Prachtige plaat met een nadeel; veel te kort met ook nog een muzikaal niemendalletje erop. Knallers staan er niet op of toch misschien Stranger of No way out?! Minste van de drie maar nog steeds dik 35 jaar later een regelmatige bezoeker van mijn cd speler.

Aardige nummers maar Gamma 2 is echt top. Gamma 1 ook goed razor king