Skrillex - Recess (2014)

Dance
Label: Atlantic

1. All Is Fair in Love and Brostep (4:08)
  2. Recess (3:57)
  9. F**k That (3:50)
  10. Ease My Mind (5:02)
  11. Fire Away (5:42)
tuktak
Nou, daar is hij dan, de debuutplaat van Skrillex, zal ik dan maar de eerste zijn.
Krakkemikkige producties, uitgekauwde 'dubstep' verzameld tot iets wat meer lijkt op 2 EP'tjes door elkaar gehusseld dan een volwaardig album.
Alleen Stranger vind ik dan nog wel een ok track voor Skrillex begrippen. Catchy en klinkt daarnaast nog enigszins alsof het niet in een avondje op een hotelkamer in elkaar is geflanst. Ook Fire Away is nog luisterbaar, al bevat deze outro niet echt de Skrillexsound. Al met al had ik wel iets meer studiomateriaal (dat kan ook gewoon knallen) verwacht.

avatar van Bert Wasbeer
Ach, mij valt dit toch niet echt tegen, al benader ik dubstep/brostep/watdanookstep wel met een zekere nonchalance. Eerst vond ik het absolute takkeherrie, maar als je het trucje een beetje begrijpt dan zit er toch een zekere muziekachtige kwaliteit in en het knalt dan in elk geval lekker uit je speakers. Hoe dan ook, als ik de plaat op zijn eigen waarde beoordeel (los dus van de plaats van dubstep in het volledige muzikale spectrum) dan vind ik het nog wel een voldoende waard. Al was het alleen maar voor de nummers met reggae/ragga-invloeden.

avatar van tjoppa
Een heel divers album, waarmee ik bedoel dat hij qua genre niet echt in een hokje te plaatsen valt. De nummers op het album lopen uiteen van dubstep tot aan jazzy en zelfs drum-n-bass. Heel even leek het of ik het oude materiaal van Prodigy aan het luisteren was. (Misschien een gewaagde uitspraak..) Juist de diversiteit van het album, maakt het voor mij een goed album. Waarmee ik niet wil zeggen dat alle nummers even goed zijn. De nummers Stranger, Dirty Vibe en Ragga Bomb zijn voor mij de favorieten van het album.

avatar van kobe bryant fan
Sterke plaat toch wel! Ik ben helemaal geen fan van dit soort - is het niet maar bij gebrek aan een betere naam - dubstep, maar Skrillex slaagt er toch telkens in om iets geweldigs af te leveren.
Deze keer met een debuutplaat, ieder nummer is eigenlijk erg vet! De plaat is mooi vol en dynamisch afgemixt, de sounds zitten goed, er zitten heel wat lagen in en de muziek blijft na heel wt luisterbeurten overeind. 4,5

avatar van Elohim
Zag dat Skrillex een album had gedropt, dus leek dat mij de perfecte kans om die man die ik altijd in memes zijn even te checken. Kan hier niet echt van genieten. Ik kan me voorstellen dat in een club/disco/whatever iets dergelijks fijn kan zijn. Lekker energiek, redelijk fijne opbouw waardoor je niet aan een stuk door een beetje rustig gaat, maar waardoor je toch echt op dat ene moment helemaal los kan gaan. Maar wat ik hiermee in mijn koptelefoon mee moet... dat weet ik niet. Ga hier dan verder ook niet op stemmen, heb hem niet eens helemaal af kunnen luisteren, eigenlijk.

avatar van adri1982
Nou, een debuutplaat van Skrillex vind ik dit niet. Het is in mijn ogen zijn derde album omdat ik 'Scary monsters' en 'Bangarang' allebei langer dan 30 minuten duurde en minimaal 7 tracks bevatten.

Maar goed, ik vind dit album ongeveer even goed als 'Bangerang'. 'Try it out', 'Dirty vibe' en 'Ragga bomb' zijn mijn favorieten van het album

muziekkip
Goed Skrillex album. Toch vond ik Bangarang zijn beste plaat. Ik vind dat Skrillex een beetje meedoet met de massamuziek van nu. Ik vind dit album toch anders dan bijvoorbeeld Bangarang. Soms voelt het niet helemaal zoals zijn eerdere albums.

avatar van adri1982
muziekkip schreef:
Goed Skrillex album. Toch vond ik Bangarang zijn beste plaat. Ik vind dit album toch anders dan bijvoorbeeld Bangarang. Soms voelt het niet helemaal zoals zijn eerdere albums.
Daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens. Die geluiden die in 'Scary monsters' en 'Bangarang' te horen waren, zijn op 'Recess' een stuk minder geworden.

avatar van Shelter
Ik ken de hele dubstep beweging niet zo, hier in Indo hebben we die niet.
Dus toen ik Skrillex voor het eerst hoorde dacht ik aan een ge-evolueerde bigbeat achtig iets.
Dit album opgepikt en het is niet revolutionair of zo, maar een leuke spin aan eerder werk.
De reggae/ragga invloeden zijn verwaarloosbaar, tenzij je Peter Andre ook reggae vond.
Maar wel een leuke sound met wat beukende nummers. De typische dubstep wendingen met bliepjes overal zijn voor mij nu nog tof, maar ik heb dan ook geen overkill aan dubstep gehoord

avatar van Shelter
ik moet zeggen dat ik het zelfs steeds beter vind klinken, op de een of andere manier heeft het ook wat weg van turntablism zoals in hiphop alleen dan op een dubstep wijze...als ik dit een maand later nog zo tof vind ga ik verhogen

"Fuck That" had volgens mij zo op het laatste album van Deadmau5 gekund

Shelter

Dan heb je denk ik nog nooit een Deadmau5 nummer gehoord, dat klinkt totaal anders dan 'Fuck That'.

Halle schreef:
Shelter

Ik heb 2 albums van Deadmau5, de laatste en die verzamelaar van "5 years of Deadmau5).
4x4=12 heb ik ooit geleend van een vriend van mij en was mijn introductie tot Deadmau5... so you were saying?

Dat 'Fuck That' totaal anders klinkt dan elke Deadmau5 track, naar mijn mening natuurlijk.

avatar van Shelter
het "nog nooit een nummer van Deadmau5 gehoord" was ook naar jouw mening begrijp ik

avatar van Waste Management
'Stranger', 'Try It Out', 'Dirty Vibe', 'Ragga Bomb' en 'Fuck That' zijn beste nummers van het album...