Anouk - Live at Symphonica in Rosso (2014)

Label: Goldilox

5. Birds (4:51)
  6. Down & Dirty (4:23)
  7. Woman (4:39)
  8. Modern World (11:53)
  9. I Won't Play That Game (5:27)
  10. One Word (5:28)
  11. I'm a Cliché (4:29)
  12. For Bitter or Worse (6:45)
  13. Pretending as Always (3:36)
  14. Three Days in a Row (4:20)
  15. If I Go (4:23)
  16. Girl (5:28)
  17. Michel (6:22)
  18. Nothing at All (4:17)

met Trijntje Oosterhuis

19. Wigger (3:37)
  20. Lost (5:36)
  21. Killer Bee (3:15)
  22. Nobody's Wife (7:00)
avatar van Hans Brouwer
Nog geen bericht maar al wel vier positieve stemmen voor "Live at Symphonica in Rosso (2014)"...... Ook ik was bij het (tweede) concert van Anouk in Arnhem. Morgen ga ik "Live at Symphonica in Rosso (2014)" kopen. Naar verluid is er geen dvd van dit concert verkrijgbaar. Dat is een beetje jammer .

avatar van Hans Brouwer
Ondanks stemproblemen heeft Anouk in het najaar van 2013 toch haar Symphonica in Rosso concerten gegeven in zowel Arnhem als in Amsterdam. Eén en ander heeft uiteindelijk tot resultaat geleid dat een live registratie van die concerten thans op dubbel cd verkrijgbaar is. Ik heb "Live at Symphonica in Rosso (2014)" gisteren gekocht en ik kan niet anders zeggen dat ik er weer zeer content mee ben."Live at Symphonica in Rosso (2014)" is een prima live registratie van de door mij zo gewaardeerde Anouk. Van stemproblemen merk je dus helemaal niets. Nummers van haar laatste album "Sad Singalong Songs zijn gelukkig ook goed vertegenwoordigd. Prima Live album dus van Anouk die ik graag met 5***** waardeer.

MatthijsBudding
Waanzinnig concert. Ik vind "Sad Singalong Songs" haar allerbeste cd en er staan veel songs van die cd op deze live-registratie. Passend ook, aangezien veel van die nummers erg orkestraal zijn. Mijn favoriete nummer van deze cd het duet met Trijntje Oosterhuis. "Nothing At All" is een van mijn favoriete nummers, afkomstig uit Nederland (vind "For Bitter Or Worse" het allermooist) en dit is toch echt wel de beste versie. Anouk voegt erg veel toe en het arrangement is veel beter dan van de studioversie. Andere favoriet is "Modern World" wat een van de beste zangperformances heeft van dit album. Natuurlijk "For Bitter Or Worse" en "Birds" (wat mij betreft ook 1 van de beste uit Nederland afkomstige nummers) en als laatst "Are You Lonely".

MatthijsBudding
Fantastisch arrangement van "Birds" ook (DAT INTRO!!!). Nee, veel meer dan alleen Anouk dit album!

avatar van sheep67
sheep67 (crew)
Fantastisch concert van Neerlands beste zangeres aller tijden wat mij betreft. Geen minpunten en zelfs de nummers van Sad Singalong Songs zijn uitstekend. Had wat moeite in het begin met dit album. Heerlijk overzicht van Anouk's repertoire met o.a. een bijna 12 minuten versie van Modern World. Ze heeft te kennen gegeven geen trek te hebben in een DVD-registratie. Maar Anouk maakt wel vaker onverwachte sprongen: dus wie weet.....

P.S. misschien grappig te vermelden, ze woonde met haar gezin een paar straten verderop van mij vandaan in Zwijndrecht. Inmiddels alweer een aantal jaar geleden (2006)

Fantastische concert! Helaas niet geweest
Ben naar het concert Gelredome 2012 geweest waar ze met alle bandleden (met wie ze ooit gespeeld heeft) en met wel geteld 4 podia's waar ze van de een naar de andere hopte!

Dus dacht Symphonica In Rosso maar niet dit jaar.
Ook leek het me wat saai met Orkest, Voor de laatst verschenen plaat wel te gek natuurlijk. Mijn GOD! HEB IK EVEN SPIJT! Wat een heerlijk concert! Overigens las ik ook dat de meeste opnames gemaakt zijn in Ziggo Dome..

Deze vrouw wordt alleen maar beter en beter,
Geen een plaat klinkt hetzelfde weet ons dus altijd weer te verassen en daarom nog steeds aan de top! (Y)

avatar van iggy
Ik ken deze plaat welliswaar niet. Maar op de eerste 5 nummers speelt een verdomd goede pal (en bassist) van me. Rob Zeugers that is. Ben ik toch verdomd trots op!

avatar van kaztor
M'n lieve schatje heeft dit van de Sint gekregen, speciaal hier in Amerika .
Leuk overigens dat ik het gewoon van bol.com kan bestellen tegen lage verzendkosten.

Heerlijke live-cd met Anouk in meestervorm.
Stemproblemen? Ze zingt haast de pannen van het dak!
Die uithaal in Three Days haalt ze moeiteloos en haar band is ook een klasse apart. Bovendien speelt het orkest smaakvol en zoiets wil nog wel eens anders uitpakken in een live-setting.