Christophe - Aimer Ce Que Nous Sommes (2008)

1 stem

Frankrijk
Electronic / Wereld
Label: Universal

1. Wo Wo Wo Wo (3:35)
  2. Magda (4:51)
  3. Mal Comme (4:33)
  4. It Must Be a Sign (4:54)
  5. T'aimer Fol'ment (5:09)
  6. Tonight Tonight (4:44)
  7. Panorama de Berlin (5:52)
  8. Stand 14 (4:21)
  9. Interview De... (4:40)
  10. Odore di Femina (7:34)
  11. Tandis Que (4:25)
  12. Parle Lui de Moi (6:27)
  13. Lita / les Voyageurs du Train... (17:54)
avatar van Thin Air!
Wat is dit nou weer?
Ik hoor Franse chansons gecombineerd met elektronica……. Deze combinatie is soms bizar, experimenteel maar zo verschrikkelijk mooi. Ik ben er gewoon helemaal weg van.

Muziek die je moet luisteren met een koptelefoon. Het eerste nummer is al mooi maar vanaf het tweede nummer (Magda) heb je echt het gevoel dat je boven je bed/bank zweeft. Wat een trip.
Je vraagt je soms af wat je allemaal hoort en of je het eigenlijk echt allemaal mooi vindt. Alle stukjes van deze plaat vormen echter een perfecte muzikale puzzel. Een ontdekkingstocht. Een massage voor je hersenen.

Een verzameling Franse liedjes gedragen door elektronische klanken. Ook invloeden van jazz, gesproken woord en flamenco (!) komen voorbij fietsen. Iedereen is welkom wat dat betreft.
Normaal ben ik niet zo van de cocktails maar deze smaakt me heel goed.

Christophe (bouwjaar 1945!) is een zanger die zijn hele leven heeft moeten vechten tegen een bepaald imago. Dit imago kreeg hij door 2 zoetsappige Franse hitjes in de jaren 60. Vanaf 1965 maakt hij al platen.
In de jaren hierna werkte hij o.a. samen met Vangelis en bracht hij wat meer elektronisch getinte muziek. Deze CD is daar een goed voorbeeld van.
Voor mij een absolute verrassing.
Vive la France.

YouTube - Christophe - Lita (VIDEOCLIP HD)

avatar van Arrie
Ah, dus dit is dezelfde Christophe als die van Aline?