John Lee Hooker - Mr. Lucky (1991)

Blues
Label: Classic

1. I Want to Hug You (2:52)
  2. Mr. Lucky (4:38)
  3. Back Stabbers (5:01)
  4. This Is Hip (3:23)
  5. I Cover the Waterfront (6:39)
  6. Highway 13 (6:32)
  7. Stripped Me Naked (4:18)
  8. Susie (4:23)
  9. Crawlin' King Snake (3:20)
  10. Father Was a Jockey (4:58)
avatar van Lamontagne
Mijn favoriete plaat van deze man.
Met alleen maar goeie nummers vooral Back stabbers en I cover the waterfront met Van Morrison zijn van grote schoonheid

avatar van TheFunkyM
Gehoord in de Gstar Store Rotterdam, gevonden in mijn vader cd collectie.
Heerlijk de vertellende manier van zingen van John!

****

avatar van spinout
Santana kon het truukje niet herhalen. "Stripped me naked" is geen "The Healer". Ry Cooder weet wel raad met een boogie. Het topnummer van dit album.

avatar van viking1
Heerlijke swingende en rockende plaat van een wat onderschatte blues legende.
Op deze cd de meedewerking van albert collins,ry cooder,robert cray,john hammond,johnnie johnson,booker t jones,van morrison,keith richards,carlos santana,johnny winter and more.
Hierop heerlijke blues rockers en wat ballads.
Wat heeft john lee hooker n prachtige warme hynotizerende stem.
De kombinatie warme stem en allemaal top gast muziekanten maakt dit tot n absolute aanrader deze plaat!!!

avatar van lennon
Aardige plaat, maar inderdaad wat minder dan the Healer.

De langste nummers zijn de favorieten: I Cover the Waterfront en Highway 13 .