Skinny Molly - Haywire Riot (2012)

1 stem

Label: Ruf

1. If You Don't Care (3:35)
  2. Devil in the Bottle (3:39)
  3. Two Good Wheels (3:21)
  4. Too Bad to Be True (3:22)
  5. Judge Parker (3:28)
  6. Bitin' the Dog (3:13)
  7. Lie to Me (3:45)
  8. Shut Up and Rock (2:56)
  9. After You (3:10)
  10. None of Me No More (3:37)
  11. Dodgin' Bullets (3:15)
avatar van Mssr Renard
Deze tweede worp van Skinny Molly klinkt op productioneel vlak al een stuk beter dan het debuut, waarbij de drums uit een electronische kit leken de komen. De gitaren staan lekker hard in de mix, waardoor je wel echt het idee naar spierballenrock te luisteren. De southern rock is niet echt de nadruk hier, maar meer bikerrock/bluesrock. Leuk is dat Estes een nummer van Skynyrd meeneemt naar deze band (hij heeft het meegeschreven met Gary en Johnny toen hij nog in Skynyrd speelde ten tijde van Endangered Species). Deze versie is wel wat steviger dan die van Endangered Species.

Naast Mike speelt Jay Johson ook gitaar. Hij heeft ook banden met Skynyrd, want hij speelde al op de soloplaten van Gary Rossington in de jaren '80 en met Blackfoot. De standaard ritmesectie op al Mike Estes' soloplaten zijn Luke Bradshaw (bas) en Kurt Pietro (drums).

Dee plaat is wel een aanbeveler voor wie houdt van stevige jaren '90 southern rock.en wie wel benieuwd is naar wat Mike Estes allemaal solo toe in staat is. De zang is wel wat matig maar niet slecht.